Костюмите на Обама

Костюмите на Обама

Костюмите на Обама

Дали сте забелязали, че американският президент Барак Обама и други световноизвестни лидери като създателя на Facebook Марк Зукърбърг, модния дизайнер Майкъл Корс и дори гениалния Алберт Айнщайн на всички снимки сякаш са облечени с едно и също облекло?

Това не е случайно, призна самият Обама в интервю за Vanity Fair през 2012 г. Американското списание Fast Company днес подновява вниманието към темата. Причината мнозина от известните държавни ръководители, бизнес лица и учени да се обличат по един и същи начин, се корени в научно доказания факт, че мозъкът на всеки човек е способен дневно да взема определен брой решения. След това капацитетът му се изчерпва. И следва странна импулсивност или забавяне.

Вероятно ви се е случвало след работа да избирате дрехи в магазин и повече от 15 минути да не можете да решите кой от два пуловера да си купите. Това не е случайно. Всичко е наред, просто сте уморени. Дължи се именно на изразходвания дневен капацитет от решения, които е способен да вземе умът. 

Това е причината Обама винаги да си избира само два цвята костюми – сиви и сини. (Ако е облечен в друг, вероятно решението не е било негово.) Самият той знае за капацитета от брой решения, на които е способен човек дневно, и затова избира винаги тези два цвята – Обама цени броя решения, които може да вземе в денонощието и като човек, поставен на висш държавнически пост, пести способността си да решава за по-важните неща.

„Опитвам се да намалявам решенията си. Не искам да решавам какво ще ям или ще нося. Защото имам за вземане много други важни решения“, каза Обама пред Vanity Fair.

Експертите обясняват, че количеството решения през деня се захранва от умствената енергия и с всяко взето решение тази енергия бавно се изчерпва, докато накрая не я пресушим съвсем. Колкото повече решения взимаме, толкова по-стресиран става мозъкът ни и непродуктивен. Оказва се, че волята ни не е неограничена. И щом се изчерпаме, следват два сценария. В края на работния ден или избираме (дрехи, храни, услуги, дори важни житейски избори) много импулсивно, или не правим нищо и просто не можем да изберем нещо елементарно и не особено важно много дълго време.

Най-вероятно затова помним Стив Джобс винаги с познатото черно поло. Алберт Айнщайн пък остава в историята с няколко версии на един и същи сив костюм. Айнщайн не е искал да хаби от капацитета на ума си, за да се чуди какво да облече всяка сутрин. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ