Топ 10: Mercedes-Benz модели на всички времена

Топ 10: Mercedes-Benz модели на всички времена

Топ 10: Mercedes-Benz модели на всички времена

Вероятно ако трябва да бъде посочен един символ на лукс и стил в автомобилния свят това е Mercedes-Benz. Mercedes е лидер в областта благодарение на деликатния баланс между стил и технология, който прилага от 1881 г. насам, което прави компанията най-старият производител на автомобили, които съществуват и днес, пише сйтът AskMen. Макар че има едно твърдение, че можеш да видиш как ще изглеждат колите след 20 години като погледнеш Mercedes-Benz днес, в тази класация ще обърнем поглед назад, за да видим 10 най-добри дизайна на автомобилния гигант от Щутгарт.

10. Mercedes Gelandewagen (G-Class), 1979 г.

Този автомобил е бил създаден за немската армия като леко бойно превозно средство. Моделът така и не влязъл в битка след като същата година е била избрана по-евтина алтернатива на Volkswagen. Въпреки това дава началото на глобален феномен, който е жив и до днес. В наши дни G-Wagon е любим на знаменитости и рапъри (напримен Анджелина Джоли и Брад Пит имат идентични G-Wagons), стартовата цена е 100,000 долара.

9. Mercedes CLS, 2004 г.

CLS беше и все още е революционна концепция за превозно средство. То включва мек покрив като спортна кола или купе, но все пак има 4 врати и задни седалки. Всъщност CLS не само получава високи оценки, но дава тон на други марки като Maserati, Porsche и Aston Martin да пуснат седани със спортен привкус. Нещо, което по-рано не бяха опитвали. Така CLS създаде изцяло нова ниша, която е и сред най-бързо развиващите се днес в световен мащаб. При това го направи със стил.

8. Mercedes 600 Pullman, 1963 г.

Може ли да назовете една кола, която е била собственост на Коко Шанел, Хю Хефнер, Елизабет Тейлър, Джон Ленън, Аристотел Онасис, Фидел Кастро, Джак Никълсън и още един куп светила? Ами, да, Mercedes-Benz 600 Pullman. Тази кола беше луксозният седан за две десетилетия и при все това не повече от 3000 такива автомобили са били произведени. Pullman е предшественикът на Maybach, който в момента стои на върха на линията на Mercedes, и до днес продължава да бъде икона.

7. Mercedes SLS AMG, 2011 г.

Новият 2011 SLS AMG известна още като “Gullwing” притежава тунингован 6,2 кубика V8 двигател с 575 конски сили със 7-скоростна кутия. Най-забележителното нещо на SLS са вратите, които приличат на крила, които са били целенасочена и полезна част към оригиналния Gullwing от средата на 1950, която за мнозина е най-хубавата кола, правена някога. SLS Gullwing, обаче е съвсем друго животно, което притежава всички последни технологии, които включват начин да се взривят вратите, ако колата се обърне на таван. 2011 Gullwing без съмнение е най-горещата кола на годината и ще бъде запомнена като истинската модерна класика.

6. Mercedes 190E Cosworth, 1983 г.

Първоначално е бил замислен да се състезава в оф-роуд ралита, но Cosworth 190E е изваден от надпреварата от иновативната система на Audi Quattro за задваижване на всички колела. Това, разбира се, не означава, че 300-плюс конски сили специално издание на Е серията не полетя на пътя. Всъщност Cosworth поставя три световни рекорда за скорост, като става вдъхновение за BMW M3. 190E Cosworth може да се счита за оригиналния AMG седан.

5. Mercedes 540 K Special, 1937 г.

Кола, която има 180 конси сили и свръхзареден двигател през 1930-те години заслужава да е се нарече специална. По това време най-бързите и най-мощни коли не са имали повече от 100 конски сили. Колата е била създадена за скоростни обиколки по магистралите, а не да се суче по острите завои на италианските Алпи. Предложена на търг, днес цената на тази кола може да достигне до 6 милиона долара.

4. Mercedes E63 AMG, 2010 г.

E63 AMG е вероятно най-съвършеният седан “подходящ за всички цели” в света. E63 използва AMG-тунингован двигател 6.2 литра, 517-конски сили. Това, което прави E толкова специална е не само бързото набиране, не гладката и мека возия, дори не са трите различни окачвания или 4-те различни настройки на предавките – а това е фактът, че е с перфектен размер. За сравнние C63 е твърде малка, за да бъде наистина полезна за 4 човека, докато S63 е вече прекалено голяма. Ако искате една кола за всякакви цели то E63 AMG е колата за вас.

3. Mercedes 300 SL Gullwing, 1954

Моделът 300 SL Gullwing е колата, която обърна нещата за Mercedes-Benz в САЩ. До този момент американците са вярвали, че Mercedes е производител на класически, висококачествени, но скучни коли. След появата на Gullwing обаче марката придобива имиджа на производител на луксозни спортни коли за богатите и красивите. От този модел са били произведени едва 1400 автомобила. Наскоро Gullwing беше обявен за номер 5 в класацията за най-добрите спортни автомобили на всички времена.

2. Mercedes C111, 1970 г.

Серията C111 е експериментална линия, използвана от Mercedes да тества иновативни технологии, като например дизеловия двигател, климатика и други. C111 е поставил редица скоростни рекорди и многократно е минавал границата от 200 мили в час. По-късна версия на C111, оборудвана с двигател от 500 конски сили през 1979 поставя рекорд за най-висока средна скорост за обиколка от 250.98 мили в час. 

1. Mercedes 300 SLR Racer, 1955 г. 

Не се случва често състезателен автомобил да се вдъхнови от градски, но точно това се случва тук. 300 SLR е базиран на предназначения за американския пазар 300 SL Gullwing, но е много по-лек. 300 SLR е първата състезателна кола, която използва въздушни спирачки. Това е колата, която легендарният състезател Стърлинг Мос сам избира, когато през 1955 г. се състезава в Mille Miglia, което той спечелва, поставяйки рекорд. Тази година 300 SLR се чества с ограничена серия часовници от TAG Heuer, олицетворявайки върховната точка на дизайна и инженерството на класическия Mercedes-Benz.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ