Търси се нова дефиниция за пиара във века на социалните медии

Търси се нова дефиниция за пиара във века на социалните медии

Глобалната гилдия на хората, занимаващи се с връзки с обществеността наскоро реши, че може би е време за нова инициатива. Най-голямата организация в този бранш, The Public Relations Society of America, е в процес на разработване на ново, по-добро и модерно определение на понятието „връзки с обществеността“. Кампанията има за цел да събере различни мнения и предложения от професионалисти, преподаватели, студенти и най-вече от аудиторията.

Името на кампанията е Public Relations Defined, което се допълва с логото прокламиращо целта й: „Модерна дефиниция за новата ера на връзките с обществеността.“ Усилията, които се полагат в подкрепа на инициативата са следствие от дълбоки промени в обществените отношения, откакто за последен път организацията актуализира своята дефиниция през 1982 г.

Опитите да се напишат нови определения през 2003 г. и 2007 г. не дават голям резултат. Затова и до ден днешен формулировката остава същата: „Връзките с обществеността помагат на организацията и нейната аудитория да се адаптират взаимно една към друга.“

Може би най-значимите промени настъпиха в последните години когато Интернет и социалните медии като блоговете, Facebook и Twitter трансформираха отношенията между членовете на обществото и общуването с тях. Този процес се развиваше в продължение на десетилетия, но само в една посока – отгоре надолу, обикновено като монолог. Докато сега има две посоки, които го превръщат в разговор.

Търсенето на нова дефиниция следва няколко притеснения относно индустрията, тъй като новите медии дават шанс на потребителите да научат повече за недоразуменията извършени в името на това да се повлияе на техните виждания относно това какво купуват и в какво вярват.

Кампанията стартира на 30 септември в Ню Йорк на среща на представители на организацията и още 10 други, сред които Института за връзки с обществеността, Международната асоциация на бизнес говорителите и Нациолната асоциация на чернокожите пиар специалисти.

Стюарт Елиът в блога на "Ню Йорк Таймс"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ