Adidas скъса договора с рапъра Кание Уест

Adidas скъса договора с рапъра Кание Уест

Adidas скъса договора с рапъра Кание Уест

Adidas прекратява партньорството си с рапъра Кание Уест. Това съобщи производителят на спортни стоки, реагирайки на скандални изяви на американския рапър и дизайнер в последно време, предава Ройтерс

"Adidas не толерира антисемитизма и всякакъв друг вид реч на омразата. Последните коментари и действия на Ye са неприемливи, насаждащи омраза и опасни и те нарушават ценностите на компанията за разнообразие и приобщаване, взаимно уважение и справедливост", посочват от германската компания. 

Адвокат, представляващ Кание Уест, не отговори на искане за коментар от страна на Ройтерс.

Прекратяването на партньорството и производството на продукти с марката Yeezy, както и спирането на всички плащания към Ye и неговите компании ще "има краткосрочно отрицателно въздействие" до $250 милиона върху нетните приходи на Adidas тази година, казаха от компанията, тъй като по време на коледното тримесечие обикновено има по-голямо търсене.

Yе привлече внимание върху себе си през последните месеци с избухвания в социалните медии срещу други знаменитости и с прекратяване на връзки с големи фирми. Неговите профили в Twitter и Instagram бяха ограничени, като платформите премахнаха някои от неговите онлайн публикации, които потребителите осъдиха като антисемитски.

Във вече изтрити публикации в Instagram от по-рано тази година, носителят на "Грами" обвини Adidas и американския търговец на облекло Gap Inc, че не са изградили договорно обещани постоянни магазини за продукти от модната му линия Yeezy. Той също така обвини Adidas, че е откраднал неговите дизайни за собствените си продукти.

Gap и Ye прекратиха партньорството си през септември. Европейската модна къща Balenciaga също прекъсна връзките си с Ye, според съобщения в медиите.

През 2013 г. Adidas откупи Ye от конкурента си Nike и се съгласи на ново дългосрочно партньорство през 2016 г., което тогава компанията нарече "най-значимото партньорство, създадено между неспортист и спортна марка". Свързването, което произведе няколко горещо продавани маратонки Adidas с марката Yeezy, които струват между 200 и 700 долара, помогна на германската марка да намали изоставането си от Nike на пазара в САЩ.

Yeezy генерира около 1,5 милиарда евро (1,47 милиарда долара) годишни продажби за Adidas, съставляващи малко над 7% от общите приходи, според оценки на Telsey Advisory Group.

Акциите на Adidas, която намали прогнозата си за цялата година миналата седмица, паднаха с около 3,8%. Групата каза, че ще предостави повече информация като част от предстоящото си съобщение за приходите за третото тримесечие на 9 ноември.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ