Adidas скъса договора с рапъра Кание Уест

Adidas скъса договора с рапъра Кание Уест

Adidas прекратява партньорството си с рапъра Кание Уест. Това съобщи производителят на спортни стоки, реагирайки на скандални изяви на американския рапър и дизайнер в последно време, предава Ройтерс

"Adidas не толерира антисемитизма и всякакъв друг вид реч на омразата. Последните коментари и действия на Ye са неприемливи, насаждащи омраза и опасни и те нарушават ценностите на компанията за разнообразие и приобщаване, взаимно уважение и справедливост", посочват от германската компания. 

Адвокат, представляващ Кание Уест, не отговори на искане за коментар от страна на Ройтерс.

Прекратяването на партньорството и производството на продукти с марката Yeezy, както и спирането на всички плащания към Ye и неговите компании ще "има краткосрочно отрицателно въздействие" до $250 милиона върху нетните приходи на Adidas тази година, казаха от компанията, тъй като по време на коледното тримесечие обикновено има по-голямо търсене.

Yе привлече внимание върху себе си през последните месеци с избухвания в социалните медии срещу други знаменитости и с прекратяване на връзки с големи фирми. Неговите профили в Twitter и Instagram бяха ограничени, като платформите премахнаха някои от неговите онлайн публикации, които потребителите осъдиха като антисемитски.

Във вече изтрити публикации в Instagram от по-рано тази година, носителят на "Грами" обвини Adidas и американския търговец на облекло Gap Inc, че не са изградили договорно обещани постоянни магазини за продукти от модната му линия Yeezy. Той също така обвини Adidas, че е откраднал неговите дизайни за собствените си продукти.

Gap и Ye прекратиха партньорството си през септември. Европейската модна къща Balenciaga също прекъсна връзките си с Ye, според съобщения в медиите.

През 2013 г. Adidas откупи Ye от конкурента си Nike и се съгласи на ново дългосрочно партньорство през 2016 г., което тогава компанията нарече "най-значимото партньорство, създадено между неспортист и спортна марка". Свързването, което произведе няколко горещо продавани маратонки Adidas с марката Yeezy, които струват между 200 и 700 долара, помогна на германската марка да намали изоставането си от Nike на пазара в САЩ.

Yeezy генерира около 1,5 милиарда евро (1,47 милиарда долара) годишни продажби за Adidas, съставляващи малко над 7% от общите приходи, според оценки на Telsey Advisory Group.

Акциите на Adidas, която намали прогнозата си за цялата година миналата седмица, паднаха с около 3,8%. Групата каза, че ще предостави повече информация като част от предстоящото си съобщение за приходите за третото тримесечие на 9 ноември.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Урок по раждаемост: Как град Пейсън в щата Юта съзаде "икономика на бебетата"?
Ретинален имплант възстановява способността за четене при хора със слепота
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Васил Терзиев предлага актуализация на столичния бюджет