“Данните могат да докажат, но и да откажат” - журито на Effie® Awards България се фокусира върху стратегии и измерими резултати

“Данните могат да докажат, но и да откажат” - журито на Effie® Awards България се фокусира върху стратегии и измерими резултати

Разнородните членове гарантират цялостна оценка на ефективността на кампаниите

22-ма доказани професионалисти, представители на комуникационни агенции, рекламодатели, медии, агенции за пазарни проучвания и независими консултанти ще определят победителите в престижния конкурс Effie Awards България 2024. Конкурсът е международно признат и отличава най-ефективните маркетингови комуникации, като се фокусира върху кампании с измерими резултати и иновативни решения. За поредна година, Effie Awards ще бъде платформа, на която агенции и търговски марки ще се съревновават за признание на техните най-успешни маркетингови усилия.

Тази година към разнообразието от категории влизат и две нови категории - Business-to-Business и Digital. Така фокусът върху дигитализацията и иновациите е още по-силен с акцент върху най-ефективните примери за използване на данни, технологии и всички форми на творчество, които увеличават максимално ангажираността на потребителите, като изкуствен интелект, инфлуенсър маркетинг, социални мрежи и маркетинг, насочен към резултатите (Performance Marketing). Заявките, подадени за участие, ще бъдат оценявани през октомври и ноември, а победителите ще бъдат обявени на официалната гала церемония на 28 ноември.

Един от основните стълбове на конкурса Effie Awards е силният състав на журито. С включването на специалисти с богат и доказан опит в маркетинговите комуникации, Effie гарантира, че оценката на кампаниите е обективна, професионална и всеобхватна. Попитахме членове на журито с богат опит в конкурса какво е основното, на което държат в работата си по време на журиране и защо.

Разказването на история: ключов фактор за успех

Членовете на журито подчертават, че разказването на една кампания като история е съществена част от нейния успех. Зорница Тодорова, мениджър за България на New Age Media/Cinema City, споделя: "Журито, като разнородна целева аудитория, е едно от най-важните качества на наградите Effie, защото преценката на ефективността е цялостна. Така, както ние гледаме на една заявка от всички ъгли, за да дадем цялостна оценка доколко една кампания е била ефективна."

Тодорова също така отбелязва: "Измеримостта е ключова за оценката на ефективността. Българските заявки по традиция демонстрират силен фокус върху постигането на конкретни и измерими цели, като реализирани продажби. Въпреки това, истинската стойност на продажбите идва, когато те допринасят за дългосрочното развитие на бранда и ангажират потребителите на по-дълбоко ниво. Ефективните кампании не просто водят до продажби – те изграждат връзка с аудиторията и гарантират устойчиво въздействие."

Журито като балансьор между креативност и стратегия

Един от основните принципи на Effie Awards е, че креативността трябва да бъде подкрепена със силна стратегия и постижими цели. Друг член на журито, Анастасия Томешкова, директор Бизнес трансформации в  BrandWorks, част от Publicis Groupe България, подчертава, че силната стратегия стои в основата на всяка успешна кампания.

"Това, за което следим, са постижими цели и резултати, инсайт, който да води до действие, и стратегическа идея. Креативността е важна, но когато е подплатена със стратегия, резултатите са много по-добри."

Тя отбелязва, че описването на една кампания трябва да е ясно и последователно, за да може журито лесно да проследи хода на събитията и постигнатите резултати. "Способността да разкажеш историята на бранда, като изведеш на преден план контекста и стратегическата насоченост, е също толкова важна, колкото и самите резултати."

Успешно представената заявка е тази, която не оставя място за чудене. "Доброто изложение много улеснява журито.", отбелязва Анастасия Томешкова и допълва: "Effie е оценка за ефективност и атестация за добре свършена работа. Конкурсът провокира висок стандарт, което е ключово за развитието на индустрията и хората в нея."

Марчела Абрашева, регионален управляващ директор на Kantar за Югоизточна Европа, която е един от най-дългогодишните членове на журито,  подчертава важността на данните, използвани в заявките: „Добре разказаната история е важна, но заявката трябва да показва и измерими цели и  резултати –  базирани на  съответстващи данни. Контекстът на кампанията - тенденции на пазара, потребители, конкуренти -  също е важен, за да можем да оценим по достойнство мащаба на постигнатия успех.” Нейното мнение отразява едно от основните изисквания на журито – всяка заявка трябва да демонстрира ясна и измерима стойност.

„Данните могат да докажат, но могат и да откажат“ - продължава Марчела Абрашева. – „Когато се представят данни,  дори детайлите често показват доколко те са реално свързани с резултатите и значението им. Например, ясно посоченият период, мерните единици, базата на показаните стойности , използваният източник. Зад ръст, например, от 10%, могат да стоят както много високи количествени постижения, така и 10 единици, станали 11.   Всъщност и двете  могат да са валиден висок резултат,  само когато  са  прозрачно описани и добре обосновани  в контекста на категорията, марката и бизнес случая.“

Effie Awards България 2024 продължава да задава високи стандарти в маркетинговите комуникации, като насърчава кампании с ясни стратегии и измерими резултати. Журито играе решаваща роля в този процес, оценявайки кампаниите не само по креативност, но и по тяхната ефективност и дългосрочна стойност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ