Как да тествате платени социални реклами

Как да тествате платени социални реклами

Платените кампании в социалните медии могат да бъдат един от най-мощните инструменти на ваше разположение, ако знаете как да ги използвате ефективно в краткосрочен и дългосрочен план. С правилната стратегия и ясното усещане за това до кого ще достигнат вашите реклами, е възможно да създадете маркетингови материали, които осигуряват изключителна възвръщаемост на инвестициите.

Нетните положителни ефекти от платената реклама в социалните платформи също надхвърлят потенциала за реализация на продажби. Можете да достигнете до по-широки групи чрез споделяния и взаимодействия от основната си аудитория. В крайна сметка това помага за установяване на яснотата и тона на гласа на вашата марка. 

Без тестове в реалния свят зад вашите кампании не е възможно да се вземат решения, базирани на данни кое работи и кое не. Вашата реална аудитория може да не е винаги тази, за която планирате или очаквате.

Как тествате ефективно? С други думи, как можете да установите ясна, формулирана цел зад вашето тестване, така че да можете да интерпретирате резултатите по смислен начин? Има три етапа за успех: разбиране на вашата позиция, ясно дефиниране на начина, по който изпращате съобщения до публиката и учене от резултатите си, за да се подобрите и успеете в крайна сметка. Нека го разбием стъпка по стъпка. 

Разберете целите на вашия бизнес 

Тази стъпка има за цел да надхвърли основите за целта на вашите маркетингови усилия. Какви са целите, които искате да постигнете с разходите си за реклама? Какво искате вашият бизнес да може да направи за избраната от него аудитория?

За някои бизнеси фокусът на тези маркетингови усилия се крие в натискането на един конкретен продукт. За други по-широкото послание е идеално. Други цели могат да включват конкретни цели за продажби като привличане на повече купувачи за първи път или увеличаване на процента на купувачите, които се връщат, за да направят допълнителни покупки. Преди да започнете да тествате аудитории, да създавате подобни профили и да разгръщате кампания, трябва да знаете къде искате да завършите.

Поставете истинска цел зад аудиторията и активите си 

Намирането на посланието, което най-много резонира с вашата целева аудитория и подобни профили, е от решаващо значение. Този процес започва с разбиране на основната структура на аудиториите, с които искате да се свържете, и след това научаване кои теми резонират с тях най-лесно. Например, някои аудитории се свързват много добре с послания на марката, които подчертават определено качество, като устойчивост на околната среда. Други зрители може да реагират по-позитивно на научаването за история на трудности и изобретателност, които са накарали даден предприемач да стартира бизнеса си.

Разбирането на тези теми ви позволява да разработвате материали за тестване и изследване на творческите структури, които ще ви дадат стабилна рамка за растеж. Вашата аудитория предпочита ли списък? Харесват ли кратко, силно забележимо съдържание или ще реагират най-добре на кратък видеоклип? Тестването на структурите и темите на вашите текстове по този начин гарантира, че насочвате аудитории целенасочено и ефективно.

Проследявайте резултатите си

Как можете да тествате с цел, ако нямате начин да проследявате усилията си, да измервате промените и да правите заключения? Може да изглежда очевидно, но изненадващо малко фирми активно проследяват резултатите от своите платени социални тестове в дългосрочен план. Няма причина да не проследявате резултатите си с различни инструменти на пазара, които опростяват събирането на тази информация и поставянето й в полезна форма.

Това може да разкрие ключови прозрения – дори такива, които не сте очаквали. Например, можете да видите сезонните тенденции по начина, по който аудиторията реагира на рекламите. Може да идентифицирате нова категория аудитория, към която да се насочите или да видите кога определен подход не работи. Тестването и проследяването на вашите данни не е добро само за установяване на това какво работи: то ви помага да правите критични корекции на курса, когато нещо не е наред.

С програма за тестване, наситена с чувство за цел и солидна посока, начертаването на правилния курс за вашата маркетингова кампания може да бъде по-лесно. 

Чрез разбирането на целите си, изграждането на цел в разбирането на аудиторията и следването на данните е постижимо намаляването на лошото представяне и повишаването на приложимите резултати.

Източник: Колби Флъд за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ