ТРАЙНА/// Как превърнах една маркетингова грешка в 1 милион долара в нов бизнес

Правили ли сте някога грешка в бизнеса, която ви се иска да не се е случвала? Истината е, че всеки собственик на бизнес трябва да се сблъска с провал в даден момент, но проблемите не трябва да са безсмислени.
Всъщност, някои грешки водят до невероятен успех! Вземете например Post-it. В процеса на опит да създаде супер силен свързващ агент, д-р Спенсър Силвър от 3M създаде точно обратното – супер слабо лепило, което може лесно да се отдели от всичко. Силвър се посвети на откриването на приложение за това и това доведе до невероятно богатство и успех.
Ами ако вземете грешката си и я превърнете също в злато? Точно това направих миналата година, пише Джой Гендуза в статия за Entrepreneur. Моята грешка през 2024 г. мина под радара. Дори не го забелязах, докато не започнах да ровя. Виждате ли, винаги съм имала стриктно вътрешно правило, че нашата промоция за пощенски картички трябва да излиза всяка седмица без провал. Дори моят екип в производството знае това! Когато стартирах PostcardMania, броят им беше 1000 пощенски картички на седмица — после беше 2500. Работеше, но за да го увелича до 5000 броя, трябваше да намаля собствената си заплата ... така и направих, разказва авторът на статията.
Наистина се изплати, така че с течение на времето продължихме да увеличаваме този брой до 205 000 през 2023 г. След това, през октомври миналата година, видях, че нашите основни приходи от нови клиенти не нарастват толкова бързо, колкото през предишните години. Говорих с моя вицепрезидент по продажбите и тя каза очевидното: „Какво ще кажеш да изпратим още пощенски картички?“
Извадихме отчет и установихме, че в някакъв момент нашите седмични карти са спаднали от 205 000 на седмица до 195 000. Веднага го върнахме нагоре и в рамките на един месец растежът ни се върна на пистата.
Току-що го увеличихме до 260 000 пощенски картички на седмица и съм развълнувана да видя какво ще се случи през 2025 г. Тази година сме над $1 милион спрямо миналата година приходи от чисто нови клиенти, разкрива авторът на статията.
Ето три извода, които научих от грешката си през 2024 г.
Никога не забравяйте изпитаните маркетингови тактики, които работеха в миналото
Изградих бизнеса си върху концепцията, че директната поща работи и хиляди собственици на малък бизнес, на които съм помогнала, също да разберат тази истина. Но все пак изгубих от поглед най-добрата си маркетингова тактика. Въпреки че грешката беше 5% намаление на количеството пощенски картички, това беше достатъчно, за да струва приходите на моя бизнес. Този момент беше огромен за мен — трябваше да практикувам това, което проповядвам! Ако увеличим изпращането на пощенски картички, ние увеличаваме безпроблемно горната си линия, добавя авторът на статията.
Лесно е да бъдете погълнати от най-модерните маркетингови платформи или тактики днес, но никога не забравяйте собствените си маркетингови истини.
Какво работеше за вас в миналото? Може дори да е нещо толкова просто като препоръки и стартиране на маркетингов план, който възнаграждава вашите клиенти или клиенти, ако препоръчат бизнеса ви на приятел.
Гмурнете се дълбоко в историята си и вижте какво ще намерите.
Разберете откъде идват новите ви клиенти
Да, трябва да погледнете в миналото си, за да си спомните откъде идват клиентите ви тогава, но също така трябва да знаете откъде идват новите ви клиенти сега.
Новите клиенти ви показват точно откъде идват новите пари и след това можете да разширите своите най-големи двигатели на растеж, за да донесете повече приходи.
След като имаме растеж на най-високата линия, който се движи в правилната посока, добавям ефективност, за да увелича максимално доходността от този растеж.
Бъдете готови да инвестирате повече в маркетинга си, за да развиете бизнеса си
Това е втората ми най-голяма маркетингова мантра на всички времена: Трябва да пазарувате като луд, за да растете.
Това е така, защото когато искате да растете, трябва да сте готови да харчите повече. Как и къде харчите тези допълнителни пари не е точна наука. Трябва да изпробвате различни тактики и да проследите резултатите, за да разберете тази част за себе си. Но тази част е точна наука, защото намаляването винаги ще осакати вашите печалби. Вместо това пазарувайте колкото можете.
В края на годината реших да послушам собствения си съвет и да увелича маркетинговите си разходи, защото видях, че приходите ни не са на път да постигнат целите си.
Добавихме около $100 000 към последните шест седмици на годината с цел да постигнем още един милион. Най-вече ще се отнася до директната поща, но също така увеличаваме и други области.
Това е скъпо решение. Ще ни донесе ли този допълнителен милион? Убедена съм, че ще стане – дори и да не видя този допълнителен милион до януари. Увеличаването на разходите ми за маркетинг винаги е давало резултат в миналото, така че очаквам отново да се изплати. Така че, направете си услуга и се поучете от грешките си като мен, добавя авторът на статията.
Източник: Джой Гендуза, основател/изпълнителен директор на PostcardMania, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.