Това ли са следващите големи тенденции в храните и напитките?

Това ли са следващите големи тенденции в храните и напитките?

Новите тенденции в хранително-вкусовата индустрия звучат като завръщане към храненето на пещерните хора: рибата е най-популярният протеин, медът е най-ароматният вкус, а дивечовото месо е допълнение към платата с колбаси.

Това сочат стотиците артикули, представени на Лятното изложение за модерни храни - търговско изложение, организирано от Асоциацията за специализирани храни, което си спечели репутацията на място, където се откриват следващите големи вкусове, храни и напитки, които ще доминират в менютата и рафтовете на магазините за хранителни стоки, пише CNBC.

Повече от 2400 компании представиха своите храни и напитки пред участниците, сред които ресторантьори, търговци на дребно на специализирани храни и наблюдатели на тенденциите. Предишни тенденции на изложението, които си проправят път към палитрата на масовите потребители, включват юзу, гъби и усъвършенствани заместители на алкохола.

Предишните изложения са били и трамплин за малки марки, които търсят по-широка аудитория. Honest Tea, Ben & Jerry's и Tate's Bake Shop са сред компаниите, които са присъствали на изложението в началото на своя път към превръщането си в добре познати потребителски марки, които сега са собственост на най-големите играчи в бранша.

Ето някои акценти от тазгодишното изложение Summer Fancy Food Show:

Медът като аромат

Снимка: Shutterstock

Хората консумират мед от хиляди години, но в момента той заема централно място като вкус при някои производители на храни и напитки. В предварителния доклад на Агенцията по храните за изложението нейните специалисти по тенденциите специално посочват меда, като отбелязват ползите му за здравето.

Медът беше звездата както в храните, така и в напитките по време на изложението. Компанията за безалкохолни напитки с органични съставки Green Bee представи сода с мед, която включва вкус Honeycomb Cider. Owl Creek Organics & Natural Flavors демонстрира медени пастички с вкусове от кафе мока до лимонов мак. А холандската компания Klepper & Klepper използва мед като аромат за разновидности лакрица.

Улица "Консервна"

През изминалите години рибните консерви се срещаха предимно на щандовете в испанските и португалските павилиони. Тази година обаче изложителите показваха  консервирани рибни продукти по цялата изложбена площ.

Миналата година TikTok помогна за развитието на тенденцията за консервирана риба, като увеличи продажбите на консервирани сардини. Сега компаниите за специализирани храни откликват.

Това не е просто добре познатата ни консервирана риба тон. Има повече вкусове, различни разновидности на морските дарове и по-модерни опаковки. Wildfish Cannery, компания от Аляска, основана през 1987 г., показа нов ретро дизайн на своята сьомга, придавайки ѝ по-елегантен вид. Krill Arctic Foods пък представи своите консерви с крил, които може и да нямат толкова атрактивен вид на опаковката, но пък могат да се похвалят с хранителния си профил.

Риба за из път

Изложителите предложиха и нови възможности за консумиране на риба в крачка, надявайки се да се възползват от желанието на потребителите за удобство и повече протеини в диетата им. Асоциацията посочи " удовлетворяващите снаксове" като една от тенденциите, които наблюдава.

Acme Smoked Fish акцентира върху новите си комплекти за закуска Lox in a Box, които се предлагат с крема сирене или авокадо. Legend of Master International, доставчик на азиатски храни, презентира своите рибни пръчици Kani, по подобие на вече наложилите се кашкавалени пури.

Подобрени колбаси

Подобно на рибните консерви, популярността на платата с колбаси се дължи до голяма степен на социалните медии, където потребителите могат да смаят последователите си със сложни демонстрации на консервирани меса, сирена и плодове.

Компаниите на лятното изложение Fancy Food Show показаха някои нови възможности за подобряване на качеството на колбасите - особено на саламите. Tempesta Artisan Salumi предложи салам с вкус на черен трюфел, а селекцията на Salt & Twine включваше вкус на мезкал и солен лайм.

Но изложителите експериментират не само с вкусовете. Някои търсят начини за производство на колбаси не само от свинско месо. В саламите на Driftless Provisions освен свинско се използват лос, елен и бизон. Саламите на Fossil Farms включват агнешко и говеждо месо от породата wagyu.

За всяка глътка - хапка

Какво е коктейл или чаша вино без лека закуска към тях? Насочвайки се към потребителите, които се нуждаят от помощ при намирането на идеалната комбинация, Wine Chips и The Drinks Bakery показаха своите закуски, създадени да се консумират с определени алкохолни напитки.

The Drinks Bakery, шотландска компания, продава "бисквити за напитки". Нейните бисквити с пармезан, препечени кедрови ядки и босилек (в САЩ се наричат крекери) могат да се консумират с около 20 напитки - от безалкохолна бира до уиски.

Wine Chips пък продава дебело нарязани картофени парчета, специално създадени за похапване по време на пиене на вино. Например вкусът Sel Gris, кръстен на френската морска сол, е направен така, че да се съчетава с всяко пенливо вино

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ