ТРАЙНА/// Милениали срещу Gen-Z: Седем основни разлики, които маркетолозите трябва да знаят - Част 1

Ако си мислите, че маркетингът на милениалите е едно и също състезание с маркетинга на поколението Z, помислете отново. С напредването на възрастта и присъединяването към работната сила виждаме някои ключови разлики в начина, по който всяко едно от поколенията бюджетира, харчи и спестява въз основа на своите ценности и възприятие на марките и индустриите.
Не е тайна, че всяко поколение се формира под въздействието на различни фактори, включително екологични и политически събития, които могат да оформят техния мироглед. А в епохата на интернет можем да видим колко различно е всяко поколение.
Съвсем скоро милениалите и поколението Z ще съставляват по-голямата част от работната ни сила и ще притежават по-голяма покупателна способност, така че е важно да се осведомите какво точно ги прави различни, за да можете да създавате маркетингови кампании, които отговарят на изискванията на различните пазари.
Да видим първо обаче какво отличава милениалите и поколенията Z едно от друго като цяло. След това можем да преминем към разликите, които трябва да знаете за това как да маркетирате тези сходни, но различни поколения.
Милениалите срещу поколението Z накратко
Факти за милениалите
- Родени между 1981 и 1995 г.
- Тъй като са израснали по време на икономическия бум, те не се притесняват да сменят работата си и са оптимистично настроени за бъдещето си.
- Милениалите предпочитат повече сътрудничество между себе си и колегите си, отколкото техните връстници от поколението Z.
- 20% от милениалите вероятно имат бакалавърска степен, но се съмняват дали си заслужава да имат дългове по студентски заеми.
- Техническа грамотност - известно е, че милениалите са умели в технологиите, тъй като са потребители на множество екрани. Те са последното поколение, което знае и помни какъв е бил животът преди интернет и джаджите да се превърнат в масова необходимост.
Факти за поколението Z
- Родени между 1996 и 2012 г.
- За разлика от децата на хилядолетието, които са израснали в период на икономически подем, поколението Z е израснало по време на Голямата рецесия между 2007 и 2009 г. Поради тази причина те са по-прагматични от своите връстници от хилядолетието и търсят сигурност на работното място пред възможността да проучват различни позиции и компании.
- На работното място повечето представители на Поколението Z предпочитат да бъдат независими и имат нагласата „да се справя сам“. Докато колегите от хилядолетието може да предпочитат да работят в групи и кръгове, представителите на Поколението Z предпочитат да имат собствено работно място.
- 75 % от представителите на Поколението Z вярват, че има и други начини за получаване на висше образование, различни от тези в традиционния колеж.
- Технически навици - тези представители на столетието са първото поколение, което не помни живота без интернет. По-вероятно е те да използват до 5 различни екрана (понякога всички едновременно) в сравнение с връстниците си от хилядолетието и да могат да се ориентират в онлайн света без никакви затруднения.
Тези различия между поколенията поставят летвата за това как компаниите и марките могат да се грижат за всеки отделен пазар. За да ви помогнем наистина да изпипате маркетинговите си кампании за тези поколения, нека сега разгледаме някои ключови разлики, които трябва да имате предвид, когато маркетирате за милениумите и поколението Z.
Очаквайте утре Част 2, в която ще представим 7-те основни разлики при маркетинга за милениали и Gen-Z, както и практични съвети как да планирате стратегиите си спрямо тях.
Източник: Mention
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Томислав Дончев: Конкурентоспособността идва от знанието
Технологии |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Агентите на ФБР: Спирането на работата на правителството застрашава националната сигурност
Свят |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.