Огилвизми за всеки ден

Огилвизми за всеки ден

Наричат Дейвид Огилви „Бащата на рекламата” . Ако искате да се докоснете до фундамента на науката за правене на реклама, трябва да прочетете поне една негова книга. Ако нямате време да го направите, вижте нашата селекция от избрани негови афоризми. Всяка негова фраза тук събира мъдростта на цяла книга.

„Взаимоотношенията между производителя и неговата рекламна агенция са почти толкова интимни, колкото и между лекар и пациент. И двете страни трябва да се убедят, че са готови да участват в такава връзка, преди да подпишат договор”.

„Нито един производител не е станал богат от икономии за сметка на рекламата. Ако подхвърляте трохи на рекламната си агенция, ще получите халтури.”

„Вие създавате реклама не за армия, разположена на бойни позиции, а за войска, участваща в тържествен парад”.

„Потребителят не е идиот. Това е вашата жена! Вие унижавате интелектуалните й способности ако я призовавате да купува само с един слоган и няколко гръмки прилагателни. Тя има нужда да получи от вас максимална информация."

„Ако хората говорят за рекламата – това е лоша реклама! Ако говорят за продукта от рекламата – това е добра реклама!”

„Големите идеи обикновено са най-простите идеи.”

„Колкото по-висока е цената, толкова по-желан става продуктът в очите на купувачите.”

„Целта на рекламата не е да развлича и забавлява зрителя, а да му продава.”

„Никога не създавайте реклама, която не бихте искали да види вашето семейство.”

„Един милион, вложен в ефективна реклама, продава повече от 10 милиона, вложени в некадърна реклама.”

„Клиентът получава тази реклама, която заслужава.”

„Съществува мнение, че всяка реклама е двигател на търговията. Не всяка! Лошата реклама не е двигател, а спирачка!”

 „И сляпото прасе може да намери трюфели, но не е лошо да знае все пак, че те растат само в дъбова гора.”

„Грешка е да се използват умни думи в реклама за слабообразована аудитория. Веднъж поставих в заглавие думата АРХАИЧЕН, само за да се убедя, че 33% от домакините нямат понятие какво означава. Друг път използвах ФЕЕРИЧЕН и разбрах, че аз самият не съм наясно със смисъла й.”

„Нашият бизнес е пълен с идиоти, които се опитват да предизвикат впечатление, като използват поръчани думи.”

„Много добри реклами бяха създадени до момента, в който не беше измислено позиционирането. В същото време повечето реклами днес, базирани на оптималното позициониране са абсолютно неефективни, защото са скучни, лошо монтирани, или неумело написани. Ако никой не чете вашето предложение или не гледа вашият клип, правилното позициониране не може да ви спаси.”

„Всяка реклама е дръжна да внася своята лепта в общото дело, чието име е Имидж на бранда.”

 „ Смятам, че е далеч по-лесно да се удвои ефективността на рекламен клип, отколкото да се увеличи два пъти аудиторията на тв програма."

„Казват, че реклама без визия мигновено се забравя от зрителя. Изводът е ясен: безмислено е да се говори за нещо, без да показваш какво е то. Но и обратното – опитайте се да изгледате вашият клип с изключен звук. Ако нищо не ви говори, значи е безполезен."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ