Уроци по маркетинг от НАСА
Когато чуем "НАСА", обикновено си представяме космически кораби, телескопи и лунни експедиции. Мнозина обаче не знаят, че американската космическа агенция е много силна и в областта на маркетинга в социалните медии. Тя се развива в тях, без да използва рекламен бюджет.
НАСА управлява близо 500 регистрации във всичките платформи и сайтове за споделяне, които съществуват. Сред тях тя успява да активира най-силно 10 основни информационни центъра. Излъчва огромно количество съобщения в най-популярните социални мрежи.
Целият успех на маркетинг кампаниите на агенцията се основава на стратегиите "бъди модерен и активен" и "бъди насреща за въпроси". От тях можем да получим следните съвети на маркетинга в бизнеса.
1. Ако имате продукт, който е флагман, огласете го. НАСА използва социалните медии, за да разкаже история, която обяснява защо изследването на Космоса е важно за живота на хората и какво е мястото й в него. Използвате ли социалните медии, за да разказвате историята на бизнеса си? Ако не го правите, изпускате голяма възможност да се свържете с клиентите. Един от начините да го сторите е като дадете глас на най-известния ви продукт. НАСА го стори с популяризирането на мисията си до Марс във Facebook, Twitter, Foursquare. В нея марсоходът й "Кюриосити" говори от първо лице по забавен начин. Той събра милиони фенове и последователи.
2. Повишете степента на взаимодействие с набавяне на последователи в Google+. Въпреки че НАСА използва множество социални канали, тя фокусира усилията си върху Google+, защото изследвания определят потребителите й като по-схватливи и с напредничаво мислене. Това ги свързва с целевата аудитория на агенцията и прави Google+ ефективен канал за комуникация и обвързване с публиката. Освен това НАСА използва и платформата Google Hangouts, за да отговаря на въпроси в реално време в рамките на потребителски сесии и информационни дискусии с последователите й. Този инструмент за онлайн срещи на живо може да бъде полезен за всеки бизнес, защото е безплатен и опростен начин тя да се свърже с аудиторията си чрез видео. Освен това НАСА поддържа и YouTube канал, в който публикува онлайн срещите, така че всеки може да ги гледа по-късно. В интернет дискусиите тя демонстрира продукти, дава обяснения. Те могат да бъдат хубав инструмент за потребителско обслужване от разстояние в бизнеса.
3. Създайте ваше собствено реалити шоу. Хората обожават да им се предоставя "ексклузивен поглед" в живота на другите. Бизнесът също. Затова е полезно, ако марката представи свое собствено шоу, в което кани клиенти и потенциални потребители да се гмурнат зад кулисите. По този начин могат да се промотират събития и да се създаде добавена стойност. Общуването става по-истинско. Отсрещната страна оживява. НАСА го прави чрез програмата си NASA Social program. В нея последователите й в социалните медии имат възможност да видят астронавтите, учените и инженерите. Да говорят с тях. Да участват в игри и да спечелят място в някои от събитията, организирани от нея.
Източник: Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.