Уроци по маркетинг от НАСА

Уроци по маркетинг от НАСА

Когато чуем "НАСА", обикновено си представяме космически кораби, телескопи и лунни експедиции. Мнозина обаче не знаят, че американската космическа агенция е много силна и в областта на маркетинга в социалните медии. Тя се развива в тях, без да използва рекламен бюджет.

НАСА управлява близо 500 регистрации във всичките платформи и сайтове за споделяне, които съществуват. Сред тях тя успява да активира най-силно 10 основни информационни центъра. Излъчва огромно количество съобщения в най-популярните социални мрежи. 

Целият успех на маркетинг кампаниите на агенцията се основава на стратегиите "бъди модерен и активен" и "бъди насреща за въпроси". От тях можем да получим следните съвети на маркетинга в бизнеса.

1. Ако имате продукт, който е флагман, огласете го. НАСА използва социалните медии, за да разкаже история, която обяснява защо изследването на Космоса е важно за живота на хората и какво е мястото й в него. Използвате ли социалните медии, за да разказвате историята на бизнеса си? Ако не го правите, изпускате голяма възможност да се свържете с клиентите. Един от начините да го сторите е като дадете глас на най-известния ви продукт. НАСА го стори с популяризирането на мисията си до Марс във Facebook, Twitter, Foursquare. В нея марсоходът й "Кюриосити" говори от първо лице по забавен начин. Той събра милиони фенове и последователи.

2. Повишете степента на взаимодействие с набавяне на последователи в Google+. Въпреки че НАСА използва множество социални канали, тя фокусира усилията си върху Google+, защото изследвания определят потребителите й като по-схватливи и с напредничаво мислене. Това ги свързва с целевата аудитория на агенцията и прави Google+ ефективен канал за комуникация и обвързване с публиката. Освен това НАСА използва и платформата Google Hangouts, за да отговаря на въпроси в реално време в рамките на потребителски сесии и информационни дискусии с последователите й. Този инструмент за онлайн срещи на живо може да бъде полезен за всеки бизнес, защото е безплатен и опростен начин тя да се свърже с аудиторията си чрез видео. Освен това НАСА поддържа и YouTube канал, в който публикува онлайн срещите, така че всеки може да ги гледа по-късно. В интернет дискусиите тя демонстрира продукти, дава обяснения. Те могат да бъдат хубав инструмент за потребителско обслужване от разстояние в бизнеса.

3. Създайте ваше собствено реалити шоу. Хората обожават да им се предоставя "ексклузивен поглед" в живота на другите. Бизнесът също. Затова е полезно, ако марката представи свое собствено шоу, в което кани клиенти и потенциални потребители да се гмурнат зад кулисите. По този начин могат да се промотират събития и да се създаде добавена стойност. Общуването става по-истинско. Отсрещната страна оживява. НАСА го прави чрез програмата си NASA Social program. В нея последователите й в социалните медии имат възможност да видят астронавтите, учените и инженерите. Да говорят с тях. Да участват в игри и да спечелят място в някои от събитията, организирани от нея.

Източник: Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

7 фрази, които превръщат добрите екипи в страхотни
"Търкиш еърлайнс" иска пълен контрол върху "СънЕкспрес"
Южна Корея намалява данъка върху дивидентите и планира по-строги цели за намаляване на емисиите до 2035 г.
На днешната дата, 10 ноември. Рождениците днес
Великобритания изпраща военни експерти и техника на Белгия за борба с дронове
Деница Сачева: Следващата седмица ще има нов Съвет за тристранно сътрудничество, на който вероятно ще бъдат обсъдени всички параметри на бюджета
Китайските потребителските цени се върнаха към растеж през октомври
Цитат на деня