Вдигането на тежести – полезно за костите

Политика за бисквитки

Вдигането на тежести може и да е полезно за мускулите, но според учени от университета в Мисури то действа благоприятно и на костите. Изследователите твърдят, че някои упражнения за вдигане на тежести и подскоци подобряват плътността на костите, ако се изпълняват в продължение на поне шест месеца, съобщава онлайн изданието details.com.

Тяхното проучване е проведено сред 38 мъже на средна възраст, които в продължение на една година е трябвало да изпълняват тренировъчни програми за вдигане на тежести или за подскоци. Програмата е изисквала от участниците да правят упражнения от 60 до 120 минути седмично, както и да приемат добавки с калций и витамин D.

Използвайки специални рентгени, учените са измерили костната плътност на цялото тяло като фокусът им е бил върху здравината на бедрените кости и лумбалните прешлени. След шест месеца костната плътност на цялото тяло и особено на лумбалните прешлени, значително се е повишила и се е запазила такава до края на годината,пише БГНЕС. При мъжете, които е трябвало да изпълнят програмата за вдигане на тежести се наблюдава и подобряване на състоянието на бедрените кости – нещо, което няма при мъжете в програма с подскоци.

Според изследването не всички упражнения с вдигане на тежести спомагат за по-добри кости. Според проф. Пам Хинтън, която е част от екипа, провел изследването, най-полезни са упражненията, които включват бедрата и гръбнака като клекове, мъртва тяга и вдигане на щанги.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Google предложи създаването на организация за безопасност на изкуствения интелект
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
Ford планира да премести в САЩ производството на някои модели на марката си Lincoln
Китайският отговор на Boeing и Airbus с първи международен полет
Meta съобщи, че е премахнала 756 000 акаунта на австралийски тийнейджъри на фона на критики относно прилагането на забраната
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна