Какво се случва, ако влеем мляко в кока-кола (видео)
Най-популярната безалкохолна напитка в света „Кока-Кола” е създадена през 19 век от американеца Джон Пембъртън като лекарство без предписание. Впоследствие тя започва да се предлага за масова консумация. Благодарение на агресивната маркетингова политика на компанията производител, тя става водеща търговска марка в света, която почти всеки на планетата днес може да разпознае.
Колата има киселинно pH между 2.5 и 4.5. Може би сте чували, че тя отстранява потъмняването върху монети и други метални предмети. Някои автомобилни специалисти дори я използват, за да премахнат смазката от двигатели на коли. Какво обаче се случва, ако я смесим с течност с нормално pH, като прясното мляко например?
Този въпрос задават авторите на сайта за творчество, иновации и любопитни материали в мрежата Just (creative) something. Те представят YouTube видеоклип, събрал популярност в последните месеци, в който отговорът се вижда в ясен за разбиране експеримент.
Накратко, това което се случва, когато двете течности се смесят, е реакция на фосфорната киселина, която се съдържа в газираната напитка, обясняват наблюдателите. Молекулите на киселината се свързват с млякото и гъстотата им става по-голяма. Това ги разделя от останалите. Оставащата течност, съставена от мляко и кола, става по-лека и се качва към повърхността на получената смес. Те остават долу, на дъното.
Ето и видео експеримента, който отразява случващото се.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Петролът поевтинява, докато пазарите оценяват ефектите от търговската война
Енергетика |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |Икономическият растеж на Китай надмина очакванията, но митата замъгляват перспективите
Икономика |Nissan ще намали производството на най-популярния си в САЩ джип
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.