НАСА обеща: Светът няма да свърши!

Учените от НАСА опровергаха популярните версии за края на света, предаде ИТАР-ТАСС.

„Краят на света се отменя. Земята е в нормално състояние в продължение на повече от четири милиарда години и твърденията за това, че скоро ще настъпи краят на света нямат никакви научни обоснования“, се казва в специално съобщение на американската космическа агенция, публикувано на сайта й.

Специалистите отхвърлят всички най-популярни теории за края на света и по-точно за сблъсъка на Земята с митическата планета Нибиру, за гигантско слънчево изригване, за смяна на магнитните полюси на планетата и за така наречения „парад на планетите”. И все пак ще се случи едно небесно явление на 21 декември, напомнят учените. Тогава ще настъпи поредното зимно слънцестоене.

Теорията за края на света е взаимствана от календар на маите. В календара е описано, че на 21 декември 2012 г. слънцето ще се издигне до центъра на Млечния път, посочен като черна дупка.

През май американски археолози откриха в Гватемала най – древният астрономически календар на маите, датиран от Девети век, който обаче не съобщава за края на света през 2012 г.

„Това е церемониален календар за 260 дни, слънчев за 365 дни, 584 дневния цикъл на Венера и 780 дневния на Марс", обяснява археологът Уилям Сатурно от Бостънския университет, който ръководи изследването на ценната находка.

„Това, което виждаме, е просто краят на един от циклите на календарите на маите", посочва ученият. Древните маи предричали, че светът ще продължи да съществува и че след 7 000 години нещата ще са точно такива, каквито са сега", добавя Уилиям Сатурно. „Днес винаги търсим знаци, че Светът ще свърши, докато маите, напротив, са търсили потвърждение, че нищо няма да се промени и това е съвсем различно състояние на духа", допълни ученият.

Съобщението на американската космическа агенция вероятно е породено от нарастващата тревога в различни краища на планетата от наближаването на датата 21.12.2012 г., тиражирана като посочения в календара на маите ден на края на света. В Америка се развихри цяла индустрия за оцеляване в Деня Х, а в Русия, от няколко дни също се наблюдава покачване на продажбите на т.нар. "окомплектовка за оцеляване" при настъпването на апокалипсиса, съобщиха руски медии.