Откриха лек за сивите коси

Забравете боите за коса – учени откриха реален лек за посивелите кичури, съобщава Medical Daily.

Смята се, че посивяването на косата се причинява от натрупване на хидроген пероксид в корените на космените фоликули, което на свой ред води до зловреден оксидативен стрес върху косъма. Същият феномен е причина и за кожното заболяване витилиго, при което се получава петниста пигментация на кожата, а миглите може да побелеят.

В ново проучване медици са анализирали кожни биопсии на група хора, страдащи от витилиго, и са открили, че пациентите имат ниски нива на ензима каталаза, който разгражда хидроген пероксида и намалява оксидативния стрес върху организма.

След това изследователите третирали пациентите с крем, съдържащ „псевдо-каталаза”, който се активира от слънчевата светлина. След нанасянето на крема пациентите прекарали известно време, изложени на слънчева светлина, и нормалната пигментация като по чудо се върнала както в кожата, така и в миглите им.

Въз основа на това откритие учените смятат, че подобен крем, намазан върху косата, може да възстанови естествения й цвят.

„В продължение на много поколения са били създавани най-различни медикаменти, които да прикриват сивите коси”, заяви д-р Джералд Уайсман, главен редактор на сп. „Журнал на Федерацията на американските общества по експериментална биология”, което публикува проучването. „Сега за първи път имаме реално лечение, което стига до корена на проблема”, допълни той.