Wizz Air алармира за неефективно управление на въздушното движение в Европа

Wizz Air алармира за неефективно управление на въздушното движение в Европа

Несправяне с управлението на въздушното движение е причинило  големи закъснения и отменени полети в цялата европейска авиоиндустрия в последните дни. Това твърди в позиция до медиите нискотарифният превозвач Wizz Air.

"През последните няколко дни европейското въздушно пространство беше сериозно засегнато от проблеми с управлението на слотовете на летищата, причинени от множество метеорологични явления, случващи се едновременно в цяла Европа. Тези събития нарушиха възможностите на органите за контрол на въздушното движение и Евроконтрол да управляват ефективно трафика в цялата индустрия, което доведе до големи закъснения и отменени полети в цялата европейска авиоиндустрия. Тези събития засегнаха операциите на Wizz Air, както и тези на други авиокомпании в цяла Европа", пише в нея.

Само на 26 юни в европейското въздушно пространство са били регистрирани около 450 000 минути закъснение, 360 000 от които причинени от метеорологичните условия, със значителни закъснения от над 3 часа, посочват от авиокомпанията. "Мрежата на Wizz Air отчете над 30 000 допълнителни минути закъснение за летищни слотове през последните четири седмици в сравнение със същия период на миналата година в резултат на тази извънредна ситуация", допълват оттам.

Wizz Air поднася извинения за причиненото неудобство на нашите пътници, но и уточнява, че "за съжаление този проблем е извън нашия контрол". От авиокомнията декларират, че са имало готовност да осигурят безпроблемни въздушни операции за своите клиенти, "обаче системата за контрол на въздушното движение изглежда изпитва сериозни проблеми това лято". Като индустрия, ние сме принудени да ескалираме тези проблеми със съответните органи за управление на въздушното движение, включително Евроконтрол, за да гарантираме, че ще бъдат предприети подходящи действия за свеждане до минимум на прекъсванията, подчертават от Wizz Air и допълват, че ще продължат установената практика да информира своите пътници, които са резервирали директно с авиокомпанията, за всякакви промени в графика чрез SMS и имейл.

От авиокомпанията настоятелно съветва пътниците да правят резервациите си директно на нейния уебсайт или приложение, за да получават навременни актуализации за графика и директна асистенция. В случай че пътниците имат резервации, направени през онлайн туристически агенции и други трети страни, те трябва да проверят статуса на своя полет и да поискат промени, ако е необходимо, чрез съответните агенции.

"Важно е да се отбележи, че този проблем засяга много авиокомпании, поради което капацитетът на хотелите в цяла Европа може да е ограничен", посочват още от авиокомпанията и уверяват, че правят всичко възможно, за да осигурят настаняване на възможно най-много пътници, но "в случай че нашите външни партньори не са в състояние да отговорят на всички заявки поради липса на свободни стаи, пътниците може да бъдат помолени да организират своето настаняване сами". Пасажерите могат да бъдат спокойни, че имат право да поискат възстановяване на съответните разходи до разумна сума чрез официалния уебсайт на Wizz Air, уточняват накрая от авиокомпанията .

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ