700 услуги за бизнеса и гражданите ще бъдат електронизирани

700 услуги за бизнеса и гражданите ще бъдат електронизирани

700 услуги за бизнеса и гражданите ще бъдат електронизирани

Около 700 услуги за бизнеса и гражданите ще бъдат електронизирани. Това разкри вицепремиерът по икономическото развитие Даниела Бобева. Правителството одобри одобри днес стратегията за развитие на държавната администрация за 2014 - 2020 г. Очаква се до 10 дни да бъде изготвен планът за действие на стратегията за тази година.

"Стратегията прави критичен анализ по отношение на функции на държавната администрация, констатират слабостите и предизвикателствата за развитие на администрацията. Обръщането на администрацията към гражданите и бизнеса е новото и различното в тази стратегия. Предвижда се въвеждане на оценка за въздействие на проектите за нормативни актове – това е основно искане на бизнеса и гражданското общество. Има механизъм за оценка, но той към момента не е задължителен”, обясни Бобева.

Стратегията има четири стратегически цели:

  • Първата е ефективното управление и върховенство на закона – създаване на устойчива нормативна рамка, ограничаване на средата за нерегламентирани и корупционни практики, подобряване на планирането и бюджетирането, подобряване на институционалната рамка, въвеждане на системи за управление и контрол на качеството.
  • Втората цел е партньорско управление с гражданите и бизнеса – ориентирана е към постигане на ефективен диалог с гражданите и техните организации, подобряване на процесите по предоставяне на услуги и партньорство за по-добра бизнес среда в България.
  • Трета цел е откритото и отговорно управление – насочена е към подобряване на обмена на данни и информираността на обществото, отваряне на данни, усъвършенстване на мониторинга и оценката на провежданите политики, засилване на отговорността на ръководителите и служителите и спазване на етични стандарти.
  • Четвърта цел е професионалното и експертно управление – подобряване на оценката на потребности и подбора на служителите в администрацията, на политиките за кариерно развитие, на уменията на служителите, на капацитета за участие в процеса за вземане на решения в ЕС и изпълнение на ангажиментите на България, развитие на звената за човешки ресурси.

Проектът беше обект на широк медиен и обществен интерес след публикуването му за обществено обсъждане. Най-голямо внимание и положителни отзиви са получили предложенията за въвеждане на комплексно административно обслужване, ефективност на контролната дейност и подобряване на дейността на регулаторните органи, възобновяване практиката за провеждане на централизирани конкурси за подбор на служители на експертни длъжности, въвеждане на текущи тестове, задължителни при осъществяването на конкурентен подбор за повишаване в длъжност за стимулиране на висока професионална компетентност на служителите, намаляването на броя на стратегическите документи и установяването на правила и стандарти за разработване на стратегически документи, намаляване на броя на жалбите и съдебните решения срещу административните актове и необоснованите административни решения; въвеждането на глоби за недобро или лошо изпълнение на нормативни актове и за неспазване на служебните задължения, системата за анализ на жалбите и за публикуване на списък конкретните случаи на неправомерно действие на администрацията на специална интернет страница.

Даниела Бобева разкри още, че Комисията по тържищата и борсите отива под шапката на Министерство на икономиката и енергетиката.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ