BluePoint: 33,5% от българите са увеличили доходите си през 2023 г. спрямо предходната година

BluePoint: 33,5% от българите са увеличили доходите си през 2023 г. спрямо предходната година

BluePoint: 33,5% от българите са увеличили доходите си през 2023 г. спрямо предходната година

33,5% от българските граждани са увеличили доходите си през настоящата година спрямо предходната. Прогнозите за предстоящата 2024 г. показват, че малко над 85% от респондентите очакват тя да бъде по-благополучна от предходната.

Това показват резултатите от проучване на агенцията за маркетингови изследвания BluePoint на тема „Равносметка и прогнози: 2023 спрямо 2024 г.“, реализирано в периода 7-12 декември 2023 г. чрез онлайн анкета сред 430 души от различни населени места в България, на възраст 20-65 години.

Анкетата, част от проучването, включва въпроси в направления, свързани с личното удовлетворение, здравословното състояние и отличителни събития през 2023 г.

53,1% от анкетираните споделят, че за тях в личен план годината е била предимно успешна.

Близо 50% определят здравословното си състояние като „добро“, а 16,5% – като „много добро“.

Малко над 50% са посочили като позитивно събитие организирането на пътуване, а за 33,5% такова е увеличението на собствените доходи.

Определенията, с които респондентите характеризират 202г г., са: динамична (39,8%), успешна (33,7%) и трудна (30,2%).

85,3% от анкетираните очакват 2024 г. да бъде по-добра от 2023 г., а само малко над 5% са с противоположни, негативни убеждения.

Мнозинството от респондентите са неутрално настроени по отношение и на политическата обстановка в страната. 48,6% очакват сериозни политически сътресения, а 28,1% сред тях предполагат, че предстоят нови избори в страната. 24,7% прогнозират известни сътресения, но остават позитивни и в очакване на предимно стабилно състояние. Най-малък е делът на онези, които се надяват на устойчивост – 19,5%.

Тенденцията в различните нагласи се утвърждава и по линия на икономическите прогнози. 34,2% предвещават относителна икономическа стабилност. 20,5% смятат, че 2024 г. ще донесе икономически растеж, а 13% очакват сериозен подем. От друга страна, 21,9% прогнозират забавяне на икономиката, а 10,5% – предстояща икономическа криза.

Въпреки това, най-дългоочакваните покупки за респондентите попадат в категория „Домашни придобивки“. 23% от тях искат да обзаведат дома си, а на 39,3% им предстои ремонт на жилище (къща, апартамент или вила). 

Резултатите от проучването „Равносметка и прогнози: 2023 спрямо 2024 г.“ бяха представяни на събитие за медии и партньори, което даде старт и на иновативното уеб пространство за пазарни данни – BluePlace. То дава достъп до анализи и представителни проучвания в редица категории, като „Храни и напитки“, „Електронна търговия“, „Търговия и услуги“, „България в цифри“, „Потребителско поведение“.

„Щастлив съм, че успешно лансираме първата българска уеб платформа за споделяне на информация в различни сектори и бизнес направления! Благодаря на целия екип на BluePoint, с който подготвихме 20 специализирани доклада, с които стартираме. Те имат за цел да съдействат за вземането на ефективни решения най-вече от представители на средния и прохождащ бизнес в страната – чрез актуални, достъпни и конкретни отговори на ключови теми. Планираме да разширим този списък, като увеличим броя на докладите до 200 – в рамките на 2024 г. В допълнение, предстои и въвеждането на възможност за закупуване на преференциални абонаменти за регистрираните в платформата“, каза Юлиан Добрев, основател и директор „Анализи“ в BluePoint.

* Методология: Проучването „Равносметка и прогнози: 2023 спрямо 2024 г.“ е реализирано в периода 7-12 декември 2023 г. чрез онлайн анкета сред 430 души от различни населени места в България, на възраст 20-65 години. Целта на доклада е улавяне възприятията на потребителите у нас в различни житейски аспекти.

Пълните данни от проучването, както и докладите в останалите категории, са достъпни  на официалната страница на платформата за пазарни данни: www.blueplace.bg.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ