Фалшиви сайтове за продажби на стоки правят милиони, алармират от КЗП

Фалшиви сайтове, които продават "чудодейни" лекарства и "супер продукти", правят милиони. Това заяви Христо Трендафилов, директор на дирекция "Защита на потребителите при продажби от разстояние" в Комисията за защита на потребителите (КЗП). Той участва в дискусия, свързана с опасностите при пазаруване в социални мрежи и платформи за онлайн търговия и при продажби извън търговския обект, предава БТА.
По думите на Трендафилов, най-голямата опасност при пазаруване в социалните мрежи е свързана с това, че постове в тях се правят лесно и изчезват бързо, а именно така търговците рекламират стоката си.
Той посочи, че има привлекателни реклами с гръмки обещания, но в много от случаите те не са реални, а понякога има само един телефон за връзка с призив за поръчка. Трендафилов съобщи, че в КЗП има такива сигнали, а ако търговецът е честен, ще предостави максимална информация за връзка с него.
Председателят на КЗП Мария Филипова даде два конкретни примера, при които потребители са били излъгани. Единият е на жена, купила пръстен за 2000 лева, рекламиран като такъв, който произвежда ток и може да бъде използван за самозащита.
"Оказва се, че този пръстен не работи, а дамата го е купила от страница във Facebook, която вече не съществуваше. Мястото, от което го е получила, е склад и няма как тази дама да си получи парите обратно", обясни Филипова.
Другият случай е на семейство, което е купило стенен радиатор, като комуникацията с продавача се е осъществявала в мрежата Vyber, а търговецът е бил с никнейм "Радиатор".
По думите на Филипова, това означава, че продавачът се е криел, защото един официален търговец, който държи да развива бизнеса си, да се ползва с добро име и към него да има доверие, няма да използва такова име.
Трендафилов посъветва купувачите, преди да поръчат даден продукт, да проверят какви контакти е оставил търговецът. Според него вече е нормално и естествено всички да пазаруват в интернет, но потребителите трябва да са внимателни.
"Онлайн търговията навлиза в живота ни с големи крачки и поради тази причина трябва да знаем от какво да се пазим, защото интернет е по-особено място за пазаруване от физическия магазин, където можем да разгледаме, да пипнем. При онлайн търговията решаваме по една картинка или дори по-често по описанието на търговеца и има риск да получим нещо, което не е качествено или дори въобще не става за употреба", отбеляза той.
Трендафилов припомни, че законодателят е предвидил защита при пазаруване в интернет - продуктите могат да бъдат върнати в срок от 14 дни и купувачът да получи обратно парите си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Луис де Гиндос смята настоящите нива на лихвите на ЕЦБ за „адекватни“
Финанси |Unicredit потвърди прогнозата си за годишната печалба след по-силно от очакваното тримесечие
Компании |КЗК, КЗП, КРС и „Активни потребители“ ще си сътрудничат при кампаниите „Черен петък“
Общество |Москва твърди, че засега няма планове да конфискува активи на ЕС, но следи действията на блока
Свят |Огромна вълна преминава през Млечния път - и учените не знаят защо
Любопитно |Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
ЕС |Русия удари с дронове детска градина в Харков
Свят |Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
Общество |„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Технологии |Kaufland представи нова продуктова линия свежа риба и морски дарове със сертификат TÜV AUSTRIA
Компании | Advertorial |Президентът наложи вето на част от измененията в Закона за специалните разузнавателни средства
България |Цената на златото се срина и всички се питат защо
Финанси |Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.