Работна група ще обсъжда връщането на картата за една линия в София

Работна група ще обсъжда връщането на картата за една линия в София

Работна група ще обсъжда връщането на картата за една линия в София

Работна група към Столичният общински съвет /СОС/ ще анализира да бъде ли върната картата за една линия в столичния градски транспорт. Това стана ясно от думите на председателят на СОС Георги Георгиев пред БНР.  "Поканил съм колегите вносители в работна група, на публично заседание, за да могат да чуят хората всички техни аргументи, за да преценим кой е крив и кой е прав. Искам анализ, но предложението да изчакаме няколко месеца ми се струва абсурдно, защото във всеки момент нови месечни карти изтичат. Като юрист, имаме вече едните аргументи, искам да чуя и контрааргументи, за да мога да формирам собствена позиция и да предложа на колегите промяна, ако такава се налага“, каза той. За отпадането на картата за една линия, Георгиев уточни, че под предложението са се подписали съветници от всички групи, с изключение на „Патриоти за София“.

Той уточни, че три предложения за новата тарифна политика са били подписани от представители на всички политически групи. Отпаднало е предложението за вдигане на цената на билета, остава необходимостта от валидиране на превозния документ, каза Георги Георгиев. „Ползата от нея е огромна, тъй като само валидираният превозен документ се води такъв, в случай на застрахователни цели. Затова валидацията предлагам да си остане, но да отпадне глобата за нея. По този въпрос започнаха спорове, включително ревностно защитаващи идеите си колеги, като Борис Бонев, който на всяка цена държи на тази глоба. Очевидна е реакцията на гражданите. Ние имаме задача чрез новата тарифна политика да ги улесняваме“, обясни председателят на СОС. „Това, което създава неуредици, без съмнение, е ненавременната информационна кампания и усещането, че промените затрудняват повече хората, вместо да ги улесняват. Ние приехме през лятото тази нова тарифна политика. Бях поставил много ясна задача на Центъра за градска мобилност да бъдат информирани гражданите. Това са добри идеи, но когато наред с тях има лошо изпълнение, капката катран успя да доведе до това усещане, заради което аз се наложи да се намеся. Информационната кампания стартира късно, не бе в необходимия мащаб и затова хората бяха изненадани. На виновните съм направил забележка, с предупреждение, че при следващ такъв гаф ще бъдат уволнени“, добави Георгиев.

През последната година и половина, 7,5 млн. пътувания в София са платени с електронни билети, каза  Георги Георгиев. През първите 9 дни от 2023 г. билетите за време са 120 000 броя.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ