Европейската агенция по храните: Не пийте повече от 4 кафета на ден

ЕС

Европейската агенция по безопасност на храните (EFSA) официално препоръча да не се пият повече от 400 мл кофеинови напитки дневно – около 4 кафета еспресо. За бременните дозата е намалена на половина, а за подрастващите – нормата е 3 мг на килограм тегло. Над тези прагове според агенцията има риск за здравето, тъй като кофеинът може да предизвика сърцебиене.

"Рискът не е голям, но съществува. Основното ни послание е, че консуматорите трябва да си дават сметка за различните източници на кофеин, освен кафето”, пояснява агенцията, цитирана от Монд.

Препоръката е резултат от проучване на рисковете от кофеина в храните и най-вече в енергийните напитки. Учените стигат до тези заключения след 39 проучвания в 22 страни в ЕС сред 66 500 души.

Общият извод е: не пийте повече от 4 кафета.

До подобни констатации стига и проучване в САЩ, но формулирано по различен начин: „има достатъчно силни доказателства, че консумацията на 400 мг кофеин на ден не е вредно за здравето, а дори има положителен ефект”.

За кафето има десетки научни изследвания. Ню Йорк Таймс се опитва да ги обобщи. През миналата година от 36 проучвания сред 1,27 млн. души научен екип стига до изводите: „Хората, които редовно пият 3 до 5 кафета дневно (226 г на чаша), са изложени на по-малко рискове. Тези, които пият повече от 5 чаши, не са по-застрашени от тези, които изобщо не пият кафе”.

Изследване през 2012 г. сред 480 000 души показва, че консумацията на 2 до 6 чаши кафе на ден намалява риска от инсулт в сравнение с риска за хората, които изобщо не пият кафе.

Друго изследване показва, че умереното пиене на кафе – до 4 чаши, ограничава опасността от инфаркт. Лош ефект може да се появи  при големите количества кофеин  - 10 чаши дневно.

Освен това изследователите твърдят, че умереното пиене на кафе предпазва от болестта на Паркинсон и има положителен ефект срещу болестта на Алцхаймер.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Британската петролна и газова компания BP се завръща за работа във Венецуела
Нова Зеландия оттегли подкрепата си за президента на ФИФА Джани Инфантино
Времето: Остава топло, но със силен вятър по Южното Черноморие
Испания с нови мерки заради високите цени на дизела
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
Трус от 5 по Рихтер разлюля испанската провинция Гранада. Обявиха извънредно положение
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство