КЗП поставя под лупа следпразничните намаления

КЗП поставя под лупа следпразничните намаления

КЗП поставя под лупа следпразничните намаления

В следващите дни Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва проверки по търговските обекти във връзка със следпразничните намаления. Това съобщи пред БНР главният секретар на контролния орган Иван Бъчваров.

„Срокът на едно намаление може да бъде минимум един ден, а максимум - един месец. Трябва да фигурира нова и стара цена, а старата цена трябва минимум един месец преди това да е била актуална”, разясни Бъчваров.

В Комисията за защита на потребителите по Коледните празници са получени 108 обаждания на потребители, а по Нова година – 92. Най-масовите въпроси са дали определена стока може да се върне и да се възстанови сумата, за която е била закупена.

„Трябва да подчертая, че според законодателството, когато стоката е закупена от търговски обект, търговецът няма задължение да приеме стоката и да върне парите на потребителите, дори и да не е използвана. Но това е въпрос на добра практика. Има търговци, които дават възможност на потребителите в рамките на определен срок да могат да върнат стоката или да я заменят с друга", подчерта Бъчваров.

Продължава да расте делът на онлайн пазаруването. Там клиентът има гарантираната възможност в срок до 14 дни да върне или замени закупена стока.

Бъчваров посъветва хората, които искат да подадат жалба или сигнал с конкретни документи и факти, да го направят или на място в комисията, или чрез електронната поща.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ