Асен Василев: Румен Радев се обяви като защитник на "Газпром", това е срам за президентската институция
Президентът Румен Радев е сезирал Конституционния съд за таксата за пренос на природен газ, но това няма да спре изпълнението на закона и чакам на 14 ноември първите постъпления - това заяви финансовият министър Асен Василев на брифинг в министерството. Всички държави, които ползват газопреносната мрежа, трябва да доказват този природен газ руски ли е или не, допълни той.
Президентът не защитава националния интерес, поне не така както аз го разбирам, каза Василев. Националният интерес от тази такса е на България, а не на Руската федерация и на "Газпром". Със своето решение Радев се обяви като защитник на "Газпром". Решението е насочено срещу политиката на България и на нейното правителство и това е срам за президентската институция", каза още финансовият министър.
Както "Мениджър нюз" писа, по-рано днес президентът Румен Радев сезира Конституционния съд за разпоредбите от Закона за контрол по прилагането на ограничителните мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна, с които се налагат „енергийни вноски“ върху вноса на руски природен газ в България, както и върху неговия пренос за Европа през територията на страната ни, съобщиха от прессекретариата на държавния глава.
В искането си до Конституционния съд президентът посочва, че са нарушени редица положения, закрепени в българската Конституция. Оспорените текстове са в несъответствие с принципа на законоустановеност на данъците и таксите, тъй като изначално не е ясна правната природа на нововъведената „вноска“ и дали тя представлява данък, такса или мито, се отбелязва в искането. Посочва се също така, че са нарушени принципите за гарантиране на правото на собственост и на свободната стопанска инициатива. Не на последно място, законът е приет в противоречие с правилата за упражняване на законодателна инициатива и с принципа на правовата държава, се казва в искането.
Отбелязано е също, че държавите членки на ЕС са в митнически съюз помежду си и е въведена забрана не само за мита между държавите членки, но и за едностранно налагане на „всички такси с равностоен на мито ефект“. В същото време при отношенията на държавите членки на ЕС с трети страни се прилага Обща митническа тарифа, която се определя от Съвета по предложение на Европейската комисия. Режимът на санкциите на ЕС също не предвижда държавите членки да налагат самостоятелно допълнителни ограничения.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.