Комисията за защита на потребителите пуска мобилно приложение за летния сезон

Комисията за защита на потребителите пуска мобилно приложение за летния сезон

Комисията за защита на потребителите пуска собствено мобилно приложение, с което хората лесно да могат да подават жалби и сигнали от самите търговски обекти, както и да се заснемат и прилагат към жалбите доказателства за нарушенията. Очаква се апликацията да заработи през май тази година. С нея потребителите ще могат да проследяват в реално време движението на своите жалби и при необходимост да предоставят допълнителна информация.

С наближаването на летния сезон Комисията за защита на потребителите напомня на гражданите да бъдат особено внимателни при планирането на своите почивки. През 2024 г. общият брой на жалбите и сигналите надхвърля 27 000, включително по отношение на туристическите услуги, срещу мобилни оператори, банки, фирми за бързи кредити и др.

От Комисията за защита на потребителите напомнят за какво да следим при резервации:

  • Проверявайте дали туроператорът e регистриран на адрес: ntr.tourism.government.bg. На същия адрес може да проверите дали мястото за настаняване е категоризирано или регистрирано
  • Проверявайте дали туроператорът има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“.
  • Преглеждайте внимателно условията за отмяна на пътуването и възстановяване на суми.
  • Изисквайте потвърждение на резервацията, чететевнимателно договора и пазете всички документи – договори, касови бележки, фактури, както икореспонденцията с туроператора.
  • Бъдете предпазливи към оферти с прекалено ниски цени или неясни условия.

Повече информация и съвети можете да намерите на официалната подстраница на КЗП: potrebiteli.info

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ