Новата учебната година ще започне на 15 септември. Все още няма консенсус за удължаването й
Все още няма консенсус по отношение на удължаването на учебната година. Това заяви в ефира на Нова телевизия министърът на образованието акад. Николай Денков.
"Нашите деца учат буквално една календарна година по-малко, отколкото средно учат децата в Европа. Основният проблем е между 1-ви и 6-и клас. От там твърдението, че ние първо трябва да решим проблема с програмите пък после да решаваме за учебното време, не е вярно. Проблемите са два. Ако ние удължим учебната година, което все още не е решено, защото няма съгласие по този въпрос, тогава трябва да сложим една ваканция през ноември, както е в другите държави, която трябва да бъде минимум три дни. В момента нямаме такава. И трябва да удължим междусрочната ваканция, за да имаме на всеки месец и половина – два – по 3-4 дни за почивка на учениците", подчерта акад. Денков. И допълни: "Тази учебна година ще започне на 15 септември".
По думите му, резултатите от матурите са според очакванията. "И преди съм казвал – за този, който знае, за него ще бъде лесно. Това са отличниците. Гледам таблиците – 34% по БЕЛ в 4-и клас, 20% почти по математика в 4-и клас - имат отлични оценки. След 12-и клас – 7% имат висок успех по БЕЛ, а 21% – по втория държавен зрелостен изпит. За тези ученици явно изпитът не е толкова труден. Обратно – имаме двойки, имаме тройки – там съответно имаме проблем", коментира той.
Спрямо миналата година в 4-и клас има известна промяна в изпита, поясни образователният министър. "Форматът е същият, но тази година се изискват повече логическо мислене, повече изразяване на собствено мнение, затова и точките са по-малко. По отношение на зрелостния изпит след 12 клас – там всичко е различно. Различна е учебната програма, по която са учили тези деца. Различен е форматът на изпитите, различна е скалата за оценка, така че тук сравнението с минали години не работи и не трябва да се прави", добави Денков.
Образователният министър коментира и евентуални промени в учебните програми. "Много е лесно да се каже, че има проблем с програмите. И това е вярно. Но много трудно е да се посочи къде е точно проблемът и как трябва да се променят. И това е точно каквото правим в момента. До 30 юни очакваме докладите от експертните комисии, в които участват учители, и точно те ще кажат къде има специфични проблеми и как трябва да се решат според тях. Промяната в учебните програми трябва да се направи именно от експертите", поясни акад. Денков.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.