София е напът да загуби парите за ремонта на центъра, алармира регионалният министър

София е напът да загуби парите за ремонта на центъра, алармира регионалният министър

Една и съща фирма стои зад един от проблемните участъци на АМ "Тракия" и ремонта на жълтите павета. Става въпрос за фирма "Трейс". Това заяви в ефира на БНТ служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. По думите му, проблемът с ремонтите не е във фирмата-изпълнител, а в начина, по който се възлагат поръчките и е организиран контрола от страна на държавата.

Според регионалния министър София е на път да загуби европейското финансиране за ремонта на центъра на града, осигурено по ОП "Региони в растеж", която се управлява от МРРБ. За да се усвоят парите, ремонтът на цялата централна градска част трябва да е готов и качествено извършен до март 2023. Тепърва предстои пренареждане на жълтите павета, ремонтът на ул. "Шишман" също продължава. Заради забавянето от министерството на регионалното развитие и благоустройството обмислят да започнат предварителни проверки на изпълнението на проекта.

От МРРБ са установили лоши практики при контрола и възлагането на изграждането на двата лота на АМ "Тракия", за които от служебното правителство твърдят, че са "спестени" около 40 млн. лв.

При участъка Стара Загора - Нова Загора има по-малко липси в материалите, отколкото при лота Нова Загора -Ямбол. Първият участък обаче е строен на по-висока цена от втория, като и при двата има малък гаранционен срок.

"Затова си мисля, че още при самото възлагане на тези цени, най-вероятно е било буквално замислено или предвидено всичко това, което установихме. Защото няма логика - второто трасе е с по-сложен релеф, а цената да е по-ниска. Освен това договорът е на цена без да има елементи на пътя – определя се сума, решава се, че тя трябва да стигне за ремонта на пътя и се започва да се ремонтира без проект", каза Шишков.

Регионалният министър посочи и други недостатъци при организацията на пътното строителство - при основните ремонти, извършвани под формата на текущи, се спестяват много от надзорните процедури. Поръчките са възлагани по технологични проекти, които, според Шишков, не съществуват в правния мир, а дълги години в АПИ не е имало звено, което отговорно да контролира основните ремонти на пътищата.

"Няма как всички фирми да са лоши. Според мен имаме лош стопанин в лицето на общините и държавата. Ако нещата бъдат поставени така, че всички да ги изпълняват, този проблем няма как да се случи. Проблемът не е във фирмите, а в начина, по който се възлага. Фирмите нямат друг избор. Всички тези фирми, които се занимават с пътно строителство, на практика са заложници на държавата и общините", каза Шишков.

Служебният регионален министър заяви още, че зимната поддръжка на пътищата е гарантирана. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО