PMDAY България за четвърта поредна година

PMDAY България за четвърта поредна година

PMI България Чаптър организира за четвърти пореден път конференцията, насочена към повишаване на уменията и културата за управление на проекти - PMDAY България. Събитието ще се проведе на 14 ноември в хотел Кемпински-Зографски като програмата предвижда интерактивни дейности, симулационни игри и задълбочени дискусии с изтъкнати специалисти от и извън България, съобщават организаторите.

Откъде всъщност произлиза дисциплината Управление на проекти и какви проблеми се опитва да реши?

Първият камък в основите на съвременното управление на проекти е положен около 1955, когато в американската армия бива измислена и внедрена методологията за оценка и анализ на програми и проекти PERT (Project/Program Evaluation & Review Technique). Чрез нея могат ефективно да се определят точните времеви рамки, необходими за изпълнението на всяка задача от една страна, а от друга се дефинира минималното време за изпълнение да даден проект. В този период корпорацията DuPont създава така наречения „метод на критичния път” (CPM –Critical Path Method) за да може да управлява разнородните задачи и различни нива на взаимодействие по проектите в компанията чрез използването на алгоритми за разпределение на различните проектни дейности. Друг от съвременните жалони в управлението на проекти е техника, разработена отново за американската отбранителна индустрия и свързана със структурното декомпозиране (разбивка) на работата - WBS (work breakdown structure). Тази методология позволява да се организира обема от дейности по значително по-прецизен и точен начин от преди, като се разбие един проектен елемент на по-малки и по-лесни за управление задачи.

През 70-те години развитието на строителството, инженерните науки и ИТ технологиите в световен мащаб е предпоставка за създаването на Института за Управление на Проекти (Project Management Institute -PMI). PMI от своя страна помага да се увеличи фокусът на специалистите по света върху три от основните опорни точки на всеки проект – време, бюджет и качество на изпълнение на обема от работа. Чрез своята взаимовръзка тези елементи определят и очакваната стойност като резултат от даден проект. Това нововъведение помага на много фирми да преодолеят непродуктивните дейности в компаниите, костващи отнемането на необходимите ресурси, които може да бъдат използвани в други направления или проекти. В най-голяма степен подобренията на работата по проекти са свързани и с най-значимите събития, свързани с лоша или ниска продуктивност, а именно преработване на лошо изпълнена работа, брак, липса на материали и/или оборудване и временно спиране на работния процес (включително заради закъснения, късен старт или ранно напускане на работното място).

През 80-те години в големите компании започва все повече да се обръща внимание и на управлението на риска в различните проекти. Междувременно PMI публикува своята ‘бяла книга’ с препоръки като наръчник за ефективното управление на проекти, като по-късно това издание се актуализира и преименува PMBOK (Project Management Body of Knowledge) и става ‘библията’ за проджект мениджърите по света. Към тези активности през 90-те години,  институтът добавя и програмите си за сертифициране на ръководителите на проекти и програми.

 В днешно време PMI има членове не само от областта на строителство, ИТ и инжинеринг, но и фармация, бързо-оборотни стоки, телекомуникации и т.н. Днес основната мисия на чаптърите на PMI в различните държави е да се развива практическата насоченост на професията „управление на проекти”, като се окуражават и подпомагат различни форми на обучение, предлагат се решения, идеи и възможности, свързани с ефективното управление на проекти във всяка една сфера от бизнеса и живота на хората.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ