Когато идеите триумфират над бюджета

Визиите на The Smarts предават концепцията и посланието на фестивала почти без думи - отличен пример, че с малко можеш да постигнеш много, когато идеите триумфират
 

Триумф над бюджета. Така рекламна агенция The Smarts, обслужваща националния творчески рекламен фестивал ФАРА* тази година, озаглави шестнадесетото му издание. „Всички ние – и агенции, и клиенти, се борим с ограниченията, които свитите бюджети поставят пред силните идеи. Затова решихме да поставим акцента върху тази обща борба. Защотоq когато имаш една силна идея и я изпълниш добре с подкрепата на клиента, тогава се получават наистина успешни рекламни кампании“, казва Гергана Иванова, управляващ партньор в The Smarts.

Всяка година рекламната индустрия се събира в Албена, за да прегледа и награди най-добрите кампании, създадени през годината. Тогава най-ясно изпъкват силните идеи, които са се справили най-добре с бюджетните ограничения. Именно тези ограничения правят работата в българската реклама интересна и предизвикателна – често се налага да откриеш най-добрия и ефективен начин да изпълниш идеята си, без това да отнеме от силата ѝ.

„Добрите идеи са магическото спасение, което превръща всяка похарчена стотинка в левче и всяка хилядарка – в милион“, коментира Марсел Леви, творчески директор на Noble Graphics и председател на творческото жури на ФАРА’16. А очакванията му какво ще види на фестивала? „Изминалата година бе доста трудна за бизнеса в България. Изключително несигурната икономическа и политическа обстановка допълнително напрегна маркетолозите и пооряза наличните им бюджети и очаквания. В същото време телекомите в страната избраха точно този момент, за да се надцакват комуникационно. С интерес очаквам да видя как тези обстоятелства се проектират в идеи“.

„Вярвам, че идеите и бюджетите не бива да бъдат поставяни в конфликт. Те служат на една и съща цел и за да постигат резултати трябва да бъдат в добър синхрон. Всеки дисбаланс е порочна практика и смятам, че не трябва да се поощрява, защото води до изтощаване на идеите и промяна в критериите на пазара“, смята Десислава Векилска, client service директор в Next-DC и председател на тазгодишното медийното жури на фестивала. „Медиите и начина, по който хората използват медии, се променят много динамично, иска ми се да видя тези тенденции осмислени и отразени и в подхода при създаване и планиране на кампаниите“, допълва тя.

Освен традиционната конкурсна надпревара, тази година в Албена Saatchi&Saatchi организират Saatchi Circle ФАРА – творческа академия за начинаещи рекламисти, в която одобрените за участие ще работят по реален бриф с помощта на Начо Естейре, преподавател в Miami Ad School Мадрид. 12 участници, разделени на 4 екипи от по 3 души (copywriter, designer, digital) ще имат 48 часа за подготовка и представяне на идеите по бриф, ще разработят презентация на идеите си и ще ги представят пред членове на творческото жури. Повече за инициативата можете да научите тук: https://circle.saatchi.bg/

--------------

*ФАРА се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Асоциацията е създадена през 1995 година като независима, доброволна браншова организация, която да работи за постоянното развитие на рекламната и комуникационна индустрия в България.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Звукът влияе директно върху клетките в човешкото тяло