Когато идеите триумфират над бюджета

Визиите на The Smarts предават концепцията и посланието на фестивала почти без думи - отличен пример, че с малко можеш да постигнеш много, когато идеите триумфират
 

Триумф над бюджета. Така рекламна агенция The Smarts, обслужваща националния творчески рекламен фестивал ФАРА* тази година, озаглави шестнадесетото му издание. „Всички ние – и агенции, и клиенти, се борим с ограниченията, които свитите бюджети поставят пред силните идеи. Затова решихме да поставим акцента върху тази обща борба. Защотоq когато имаш една силна идея и я изпълниш добре с подкрепата на клиента, тогава се получават наистина успешни рекламни кампании“, казва Гергана Иванова, управляващ партньор в The Smarts.

Всяка година рекламната индустрия се събира в Албена, за да прегледа и награди най-добрите кампании, създадени през годината. Тогава най-ясно изпъкват силните идеи, които са се справили най-добре с бюджетните ограничения. Именно тези ограничения правят работата в българската реклама интересна и предизвикателна – често се налага да откриеш най-добрия и ефективен начин да изпълниш идеята си, без това да отнеме от силата ѝ.

„Добрите идеи са магическото спасение, което превръща всяка похарчена стотинка в левче и всяка хилядарка – в милион“, коментира Марсел Леви, творчески директор на Noble Graphics и председател на творческото жури на ФАРА’16. А очакванията му какво ще види на фестивала? „Изминалата година бе доста трудна за бизнеса в България. Изключително несигурната икономическа и политическа обстановка допълнително напрегна маркетолозите и пооряза наличните им бюджети и очаквания. В същото време телекомите в страната избраха точно този момент, за да се надцакват комуникационно. С интерес очаквам да видя как тези обстоятелства се проектират в идеи“.

„Вярвам, че идеите и бюджетите не бива да бъдат поставяни в конфликт. Те служат на една и съща цел и за да постигат резултати трябва да бъдат в добър синхрон. Всеки дисбаланс е порочна практика и смятам, че не трябва да се поощрява, защото води до изтощаване на идеите и промяна в критериите на пазара“, смята Десислава Векилска, client service директор в Next-DC и председател на тазгодишното медийното жури на фестивала. „Медиите и начина, по който хората използват медии, се променят много динамично, иска ми се да видя тези тенденции осмислени и отразени и в подхода при създаване и планиране на кампаниите“, допълва тя.

Освен традиционната конкурсна надпревара, тази година в Албена Saatchi&Saatchi организират Saatchi Circle ФАРА – творческа академия за начинаещи рекламисти, в която одобрените за участие ще работят по реален бриф с помощта на Начо Естейре, преподавател в Miami Ad School Мадрид. 12 участници, разделени на 4 екипи от по 3 души (copywriter, designer, digital) ще имат 48 часа за подготовка и представяне на идеите по бриф, ще разработят презентация на идеите си и ще ги представят пред членове на творческото жури. Повече за инициативата можете да научите тук: https://circle.saatchi.bg/

--------------

*ФАРА се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Асоциацията е създадена през 1995 година като независима, доброволна браншова организация, която да работи за постоянното развитие на рекламната и комуникационна индустрия в България.

Ключови думи

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание