Често срещани грешки в опитите да се прави пиар
Често срещани грешки в опитите да се прави пиар
ПР и събития
Обновена 01:10ч., 09.09.2014
Понякога се налага собствениците на бизнес сами да се грижат за своята публичност. В други случаи образовани пиар специалисти не успяват да си вършат работата заради липса на подходящи умения за контакт с медиите.
Кои са най-честите грешки, които възпират опитите да се прави пиар в полза на някоя фирма? Според материал в списание Entrepreneur на Британи Уолтърс-Беърдън, изпълнителен директор и пиар експерт на американската компания At Large PR, те са следните:
- Опитите да се третират репортерите, редактори и телевизионни продуценти като служители. Настояване за още и още безплатно внимание, като вграждане на линкове в публикувани в интернет издания материали или редактиране на въпроси за интервюта. „Важно е мениджърите да имат предвид, че медиите им правят услуга като работят с тях, не обратното“, смята авторката.
- Опитите на бизнес лидери да прехвърлят изказванията си в интервюта и други журналистически материали на подчинени служители – зам.-директори, официални представители. Полезно е шефовете да делегират задълженията си на членове на екипа им, както препоръчва бестселърът „4-часовата работна седмица“. Но не всички задължения. На журналистическите въпроси е най-добре да отговарят самите те, казва Уолтърс-Беърдън. От малки подкастове до големи печатни издания,всички медии предпочитат да чуят отговорите на въпросите си от човека, който е създал бизнеса. Той би изглеждал в материалите им като по-вдъхновяваща и отговорна фигура.
- Игнориране на редакторските молби. "Приемете вида на материала за вас такъв, какъвто го предлага редакцията, вместо да настоявате да се публикува собственото си разбиране за него", съветва още авторката. Липсата на разбирателство с медиите за естеството на материалите често води до откази и излишно влошаване на отношенията между двете страни.
- Използване на пиара като реклама и маркетинг. Да си представим следната ситуация. До компанията е пристигнала чудесна новина – списание иска мениджърът да гостува с изказване на страниците. Но, той няма професионален пиар и е добър в полето си на работа, не в писането на текстове. Съветът към него е: Ако предавате отговора си в писмена форма, помислете как чрез него да покажете задълбочени експертни познания и да се представите като сериозна фигура. Не включвайте директни оферти на бизнеса си и суперлативи, защото това не е платена реклама, и не изтъквайте потребността от услугите си и как те решават проблем на хората – не е маркетинг.
- Липса на разбиране на работата на медиите. Липса на опит в медиите сред пиар специалистите. Закъсняло изпращане на информацията в света на онлайн изданията, за които бързината е ключова и времето се измерва в минути.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Градушка съсипа реколтата за „Краля на белите вина“ „Chablis“, Франция очаква дефицит
Бизнес |
Обновена 20:00ч., 02.05.2024
8,5-процентният ръст на икономиката на Индия е "надут", твърди бившият шеф на централната банка
Икономика |
Обновена 19:50ч., 02.05.2024
Външният министър на Полша предложи „тежка бригада“ за бързо реагиране на ЕС
ЕС |
Обновена 19:35ч., 02.05.2024
Денят в цифри
България |
Обновена 19:20ч., 02.05.2024
Smart Factoring: „Умното” решение за бизнеса в нужда, което превръща несъбраните вземания в капитал
Бизнес | Advertorial |
Обновена 14:46ч., 29.04.2024
Един наръчник за перфектните комбинации от цветове
Маркетинг |
Обновена 18:00ч., 09.02.2016
На днешната дата, 2 май. Имен ден празнуват Борис, Борислава, Боряна
Маркетинг | Advertorial |
Обновена 00:03ч., 02.05.2012
Седем начина да направите работата по-приятна
Мениджмънт |
Обновена 00:15ч., 02.05.2024
Макрон не изключва изпращане на сухопътни войски в Украйна, ако Москва пробие фронтовите линии
Свят |
Обновена 15:10ч., 02.05.2024
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 02.05.2024
Трайна промяна
Техники за успех |
Обновена 00:15ч., 01.05.2024
Новата златна ера на научнофантастичните филми
Мениджър 04/24 | Любопитно |
Обновена 14:30ч., 30.04.2024
Как да бъдете до аудиторията си на всеки етап от пътуването на купувача (Инфографика)
Маркетинг |
Обновена 01:17ч., 02.05.2024
Коментари
Няма въведени кометари.