10 от най-добрите реклами на бира - I
Едни от най-идейните, най-харесвани реклами, създавани някога, са изработвани за марки бира и предназначени за телевизията. Някои от тях отдавна не са в ефир, но са се превърнали в същински маркетингов евъргрийн, защото продължават да бъдат гледани отново и отново в интернет.
В поредица от 10 части ще ви покажем и припомним някои от ТВ рекламите на големите бирени брандове, които отдавна влязоха в мрежата, а още не са я напуснали. Те продължават да бъдат гледани и коментирани в сайтове, форуми, блогове и социални мрежи. Това увеличава ефекта от кампаниите им многократно.
Започваме с една от най-силните сред тях – „обратната еволюция” на Guinness.
Тази британска телевизионна и кино реклама е наречена noitulovE, т.е. думата Evolution (еволюция – англ. ез.), прочетена наобратно. Рекламата е представена от агенция Abbott Mead Vickers BBDO през 2005 г. 60-секундният филм, насочен към мъжете на възраст 25-30 г., създава свръхуспешна рекламна кампания на стойност 15 млн. лири.
Видеото показва в обратен ред историята на блатни жаби, "които еволюират до съвършенство" в трима съвременни млади мъже в лондонски пъб, с халба Guinness пред тях.
Бюджетът възлиза на 1,3 млн. лири. Режисьор е Даниел Клайнман. Рекламата слага начало на поредица от успешни телевизионни клипове на Guinness, обединени под мотото "Хубавите неща идват при тези, които чакат". Тя получава 30 награди от различни професионални организации в областта на маркетинга от целия свят. Това е най-награждаваната реклама за 2006 г. Успява чувствително да повиши приходите на Guinness на Острова в период, когато британският пазар на бира бележи значителен спад в търсенето.
Можете да я видите тук.
Очаквайте и следващите рекламни шедьоври в новата ни поредица!
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.