Над 370 000 лв. глоба за Lidl за заблуждаваща реклама

Над 370 000 лв. глоба за Lidl за заблуждаваща реклама

"Лидл България ЕООД енд Ко" КД ще бъде глобена с 370 859 лв, за рекламна кампания отпреди две години. Санкцията ще бъде наложена след проучване на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за заблуждаваща реклама. Върховният административен съд (ВАС) я потвърди. 

През 2013 г. Комисията установи, че рекламната кампания "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" на Lidl в България има заблуждаващ характер.

В решението съдът споделя констатациите й за извършено нарушение. Според комисията и съда, връзката между категорията рекламирани продукти и търговските им марки, ведно със словосъчетанието "най-доброто", създава убеждение за най-добро качество от тази категория, предлагано под съответните марки, за които е установено, че по качествените си показатели се доближават до границата на допустимите стойности за годност.

Съдът потвърждава, че рекламното послание по начина му на представяне е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителите и извлича необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.

В съответствие с чл. 104 от ЗЗК всяко физическо или юридическо лице, на което са причинени вреди в резултат на установеното нарушение, има право на обезщетение, а влязлото в сила решение на ВАС има обвързваща сила за гражданския съд, пред който е предявен искът за обезщетение по реда на ГПК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ