„Байерн Мюнхен” е най-скъпият футболен бранд
Германският клуб „Байерн Мюнхен” е най-скъпият футболен бранд в света за втора поредна година. Това сочи изследване на консултантската маркетинг фирма Brand Finance, цитирано от Би Би Си. Клубът задържа интереса на феновете, след като спечели трофея на Бундеслигата в Германия за сезон 2013-2014.
След него се нарежда испанският „Реал Мадрид”. Победата му на финала на Шампионската лига в събота е увеличила стойността на бранда му. Така той става вторият най-скъп в света. През последния сезон клубът постигна по-високи продажби от всеки друг. Авторите на изследването посочват, че възстановяването на испанската икономика може да му помогне да достигне и първата позиция и да измести баварския клуб от нея. Особено имайки предвид, че той разполага с „най-добрия играч в света според мнозина - Кристиано Роналдо”.
Стойността на бранда „Манчестър Юнайтед” е намаляла в последния футболен сезон след разочароващи резултати. Той е третият най-скъп футболен бранд в света. Изследването посочва, че се оценява на 739 милиона долара, което е с 98 милиона по-малко в сравнение с предишната година.
Четвърти е „Барселона”. Английските футболни клубове „Манчестър Сити”, „Арсенал”, „Челси” и „Ливърпул” се нареждат от петата до осмата позиция в топ 10 на най-ценните футболни марки. Девети е „Борусия Дортмунд”, а десети – „Пари Сен Жермен”.
Brand Finance определя стойността на брандовете като „цената, която друга страна би платила, за да лицензира употребата им”. За да изготви оценката си, консултантската фирма разглежда поредица от фактори, включително приходите на клубовете, наследството им и общата стойност на играчите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.