6 ключови потребителски тенденции през 2013 г.

6 ключови потребителски тенденции през 2013 г.

6 ключови потребителски тенденции през 2013 г.

2013 година идва с обещанието за нови тенденции, които ще променят света. Специализираният портал Inc.com класира шестте особености на търсенето и предлагането, които ще характеризират новата година. Вижте ги!

 

 

1. Онлайн образованието ще разшири обхвата си

„Образованието се намира на ключов кръстопът заради увеличаващите се разходи и липсата на връзка с повишаването на качеството на живота на студентите след завършване”, смята Еймиш Джани от агенцията FirstMark Capital в Ню Йорк. С други думи, очаквайте куп иновации в тази сфера. Футурологът и професор в Хюстънския университет Анди Хайнс вижда основните възможности на отрасъла в онлайн програмите за професионално сертифициране и в „наваксващите” курсове за хора, които са започнали висшето си образование, но не са го завършили.

2. Бум на недоспиването

В летаргичната американска икономика продажбите на фирмите за матраци Mattress Firm и Select Comfort са скочили съответно с 39% и с 25% през тази година. Търсенето на продукти и услуги, които обещават по-дълъг и качествен сън, се засилва през последните месеци и тази тенденция не показва никакви признаци на отслабване. „Тенденцията е в идеален синхрон с един от основните закони на икономиката – търсенето и предлагането”, заяви брандовият стратег от Ню Йорк Джон Паръм. „Тези дни никой не си доспива и затова търсенето на помощни средства е огромно.”

3. Денонощното персонално проследяване на здравето ще се популяризира

През 2013 г. потребителите все по-често ще се обръщат към дигиталните джаджи за следене и подобряване на здравословното състояние чрез спорт, сън и диета. Продажбите на преносими устройства за следене на телесните показатели по време на фитнес като Fitbit ще достигнат 90 млн бройки до 2017 г., а пазарът на спортни и фитнес джаджи ще надмине 400 млн долара до 2016 г., прогнозира агенцията ABI Research. Все по-лесни за ползване и усъвършенствани сензори, вградени в дрехите и обувките или прикрепени към кожата, ще подпомагат добрия сън и ще следят за здравето ни. „Тази тенденция ще експлодира през 2013 г.”, смята съоснователят на фирмата StartUp Health Юнити Стоукс.

4. Революционният дизайн ще победи

Продукти като термостата Nest (гнездо) и осветителната крушка Plumen CFL са само два от последните примери за една тенденция, която може да очакваме през 2013 г.: нови компании ще изместят застарелите продуктови категории чрез силата на дизайна. „Революционните продукти са номер едно, а иновативният дизайн ще постави предизвикателство пред статуквото по начини, които досега не бяха възможни”, смята Скот Хърбст от фирмата, носител на много награди за продуктов дизайн Herbst Produkt. „Дребното, нагаждащото се и новото може да освободи една креативна мисия от всички остарели стандарти, от които страдат утвърдените играчи”, добавя той.

5. Синьото ще бъде на върха

Два пъти годишно институтът „Пантон колор” прогнозира кои цветове ще доминират модните колекции и неизбежно ще навлязат и в другите отрасли. Върховният пролетен цвят на 2012 г. беше Мандариново танго. Изборът за Пролет 2013 е... Монаково синьо. „Този нюанс издава стабилност и дълбочина”, смята изпълнителният директор на института Лиатрис Айземан. „Хората стават по-замислени; затова те търсят класики, на които може да се разчита.” Не очаквайте ярки цветове, докато икономиката отново не набере скорост, обещава Айземан.

6. Роботите са новите зомбита

И най-сетне нещо страшничко. Вампири ще изпият кръвта ви, а зомбита ще изядат мозъците ви. Но роботите?! Те искат вашата работа! През идващите месеци роботите ще завладеят света. Те ще продължат да се бият във войните вместо нас, да произвеждат вещите ни и да се приближават до това дори да карат колите ни. Роботите навлизат с щурм и в киното, започвайки с филма на Стивън Спилбърг „Робокалипсис” – първия опит на режисьора в научната фантастика след „Специален доклад” от 2002 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ