Демографска криза: Производителите на бебешки продукти в Италия се насочват към старите хора

Демографска криза: Производителите на бебешки продукти в Италия се насочват към старите хора

Само двама производители на бебешки и детски продукти са останали в някога процъфтяващия индустриален район на Северна Италия, след като години на спад в раждаемостта и конкуренция от чужбина принудиха много от малките семейни предприятия да затворят, съобщава Reuters. През 70-те и 80-те години на миналия век в провинция Бергамо са се намирали около дузина фабрики, произвеждащи столчета за хранене, креватчета, играчки и колички, но пазарът се е сринал. Причината е, че броят на ражданията в Италия се е свил с повече от една трета през последните 20 години.

Един от останалите, производителят Foppapedretti, успя да се противопостави на тенденцията в индустрията благодарение на ранната диверсификация, но трябва да продължи да прави иновации и обмисля разширяване на дейността си с продукти за многото възрастни хора в Италия. Подобно на много от бившите си конкуренти от Бергамо, компанията възниква по време на следвоенния икономически и бейби бум в Италия. Основателят Ецио Фопа Педрети започва да прави дървени играчки през 1945 г. Около 1990 г. неговата компания обикновено продава около 100 000 столчета за хранене и 80 000 бебешки легла годишно. „Днес, ако продадем 30 000 бебешки легла, това е златна година“, казват от компанията.

Ражданията в Италия, третата по население страна в ЕС, достигнаха рекордно ниско ниво от около 370 000 през 2024 г. Италианският премиер Джорджа Мелони определи насърчаването на повече жени да раждат като приоритет. „Изправени сме пред криза на раждаемостта, която в Италия прогресивно ерозира над 35-40% от пазара на детски продукти“, казва пред Reuters синдикалистката от Fiom Cgil Адриана Геперт. Конкуренцията от страна на нискобюджетните производители в Китай е друго голямо предизвикателство. Алесандро Розина, професор по демография и социална статистика в Католическия университет в Милано, казва, че ситуацията в Италия е особено тревожна. Населението на Италия не само намалява, но и застарява, като средната възраст от 48,7 г. е най-висока в ЕС. Докато някога бебешките пелени бяха силно рекламирани по телевизията, сега рекламите за пелени за престарели хора стават все по-често срещани, съобщава агенцията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ