Италия се готви да замрази възрастта за пенсиониране на 67 години

Италия се готви да замрази възрастта за пенсиониране на 67 години

Правителството на Джорджо Мелони обмисля замразяване на възрастта за пенсиониране на 67 години. В момента възрастта за пенсиониране в Италия се преразглежда на всеки две години и се коригира въз основа на средната продължителност на живота. Според Financial Times (FT), тя е била повишена за последно през 2019 г. с пет месеца, до 67 години. Планирано е да се увеличи с още три месеца, считано от януари 2027 г.

Италианските профсъюзи настояват за фиксирана възраст за пенсиониране и цялостно преразглеждане на пенсионните закони. Дясната консервативна партия „Лига“, която е част от управляващата коалиция, споделя тази позиция. Те посочват факта, че някои по-възрастни работници просто са починали на работа, а обвързването на възрастта за пенсиониране със средната продължителност на живота е „ужасна политика за работниците“.

Междувременно, независима парламентарна бюджетна комисия е изчислила, че замразяването ще увеличи пенсионната тежест върху бюджета с 0,4% от БВП до 2040 г., а съотношението публичен дълг към БВП ще се повиши до 139% до 2031 г., със 7 процентни пункта по-високо от прогнозираното в момента. Италианското министерство на финансите заяви пред изданието, че този въпрос „все още се обсъжда“ и решението ще бъде взето, като се вземе предвид „цялостната икономическа картина“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Доц. Ангел Кунчев: Ще се имунизирам срещу грип, но не и срещу COVID
Тръмп: НАТО трябва да свалят руските самолети, които нарушават въздушното пространство
Германия се подготвя за 1000 ранени на ден при евентуална война на Русия с НАТО
Италианската и световна киноикона Клаудия Кардинале почина на 87 г.
Заради инвстиции в AI: Акциите на Alibaba скочиха до четиригодишен връх
Какви са очакванията на логистичния сектор преди влизането на България в еврозоната?
Регионален хъб и икономически растеж: Ползите от Терминал 3 на летище „Васил Левски“