Китайските клиенти отказват нови самолети заради митата

Китайските клиенти отказват нови самолети заради митата

Китайските клиенти на Boeing отказват доставка на нови самолети, построени за тях, заради митата, потвърди американският производител на самолети, след като трети самолет Boeing се връща в САЩ, предава Ройтерс.

„Поради тарифите, много от нашите клиенти в Китай посочиха, че няма да приемат доставка“, каза главният изпълнителен директор Кели Ортберг по време на разговор за печалбите за първото тримесечие в сряда.

Ортберг каза, че Китай е единствената страна, в която Boeing е изправен пред този проблем и производителят на самолети ще пренасочи доставките на нови самолети към други клиенти, нетърпеливи за по-ранни доставки поради глобалния недостиг на нови търговски самолети.

Преди глобалната търговска офанзива на президента Доналд Тръмп търговските самолети се търгуваха безмитно по целия свят съгласно споразумение за гражданска авиация от 1979 г.

Китайска авиокомпания, която получава доставката на самолет Boeing, сега може да бъде силно засегната от ответните мита, наложени от Пекин върху вноса на стоки от САЩ. Новият 737 MAX има пазарна стойност от около 55 милиона долара, според IBA, авиационна консултантска компания.

Два 737 MAX 8, които бяха транспортирани до Китай през март за доставка на Xiamen Airlines, се върнаха в производствения център на Boeing в Сиатъл през изминалата седмица.

Трети 737 MAX 8 напусна центъра за завършване Zhoushan на Boeing близо до Шанхай за територията на САЩ Гуам в четвъртък, показват данни от устройства за проследяване на полети AirNav Radar и Flightradar24.

Първоначално самолетът е построен за националния превозвач Air China, според базата данни за проследяване на Aviation Flights Group.

Air China не отговори веднага на искане за коментар.

Той беше транспортиран от Сиатъл на 5 април, в периода между първото обявяване на митата на Тръмп за Китай и Пекин, който започна да налага свои собствени засилени мита върху американски стоки.

Гуам е една от спирките, които такива полети правят по време на пътуването от 5000 мили (8000 км) през Тихия океан между Сиатъл и Джоушан, където самолетите се превозват с ферибот от Boeing за последна работа и доставка до китайски превозвач.

Китайското правителство не е коментирало защо самолетите са били върнати.

Книга за поръчки

Финансовият директор Брайън Уест каза, че Китай представлява около 10% от натрупаните търговски самолети на Boeing.
Авиопроизводителят е планирал да достави около 50 нови самолета на Китай през останалата част от годината, каза Уест, и оценява вариантите за ремаркетинг на 41 вече построени или в процес на производство самолети.

„За деветте самолета, които все още не са в производствената система, ние сме ангажирани с нашите клиенти, за да разберем техните намерения за поемане на доставка и ако е необходимо, имаме възможността да възложим тези позиции на други клиенти. Няма да продължим да създаваме самолети за клиенти, които няма да ги вземат“, каза Ортберг.

Данните за проследяване от Aviation Flights Group показват, че 36 построени самолета за китайски клиенти на различни етапи на производство и тестване вече са в САЩ, включително трите върнати самолета.

Данните на Boeing показват 130 неизпълнени поръчки за базирани в Китай авиокомпании и лизингодатели, включително 96 от най-продавания модел 737 MAX. Източници от индустрията казват, че значителна част от повече от 760 неизпълнени поръчки, за които Boeing все още не е посочил купувач, са за Китай.

Тарифната война идва, докато Boeing се възстановява от почти петгодишно замразяване на вноса на самолети 737 MAX в Китай и предишен кръг от търговско напрежение.

Уест каза, че проблемът е краткосрочно предизвикателство и че или Китай започва отново да взема самолети, или Boeing подготвя самолетите за ремаркетинг. „Клиенти се обаждат и искат допълнителни самолети“, каза той.

Вашингтон даде знак за готовност за деескалация на търговската война тази седмица, заявявайки че високите тарифи между Съединените щати и Китай не са устойчиви.

Въпреки това анализаторите казват, че объркването около промяната на тарифите може да остави много доставки на самолети в безизходица, като някои изпълнителни директори на авиокомпании предполагат, че биха отложили доставката на самолети, вместо да плащат мита. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ