Климатичните явления са измъчвали 57 млн. души с продоволствени проблеми през 2022 г.

Климатичните явления са измъчвали 57 млн. души с продоволствени проблеми през 2022 г.

Най-малко 57 милиона души са изпитали сериозна продоволствена несигурност миналата година поради екстремни климатични явления. Тези оценки представи Световната продоволствена програма на ООН (WFP), която ще участва в Конференцията на страните по Рамковата конвенция на ООН за изменението на климата в ОАЕ. Там ще призове за спешни действия в областта на климата и защита на най-уязвимите от въздействието на климатичната криза.

„Климатичната криза води до глад по света. Само миналата година екстремни климатични явления оставиха 57 милиона души в остра продоволствена несигурност. Световната продоволствена програма ще предостави решения за защита на най-засегнатите от изменението на климата, особено в нестабилни и конфликтни зони“, заявява организацията в изявление. "Миналата година WFP помогна на 15 милиона души в 42 страни да се защитят от влошаващите се климатични условия. Но през същото време допълнителни 57 милиона души бяха принудени да изпитват остър глад поради екстремни метеорологични явления", каза директорът на WFP за превенция и Програма за превенция Управление на бедствия Гернот Лаганда. 

28-ата Конференция на страните по Рамковата конвенция на ООН за изменението на климата ще се проведе в Дубай от 30 ноември до 12 декември.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Исторически обрат: България е на полуфинал на световното първенство по волейбол след победа над САЩ
Осъдиха Никола Саркози на 5 години затвор заради престъпен заговор с Муамар Кадафи
Тръмп одобри сделката за TikTok
Да инвестираш като най-богатите хора в света вече е по-лесно от всякога. Но колко е опасно?
Зеленски е готов да се оттегли от поста си след края на войната
Нови материали правят водолазните костюми устойчиви на ухапвания от акули
Компания използва AI, за да превърне клиентите си в рекламни звезди (Видео)