Културни кодове: Конкурентни заплати и отлична фирмена репутация привлича топ талантите в Япония

Културни кодове: Конкурентни заплати и отлична фирмена репутация привлича топ талантите в Япония

Конкурентната заплата привлича топ таланти в Япония, но репутацията на компанията, вътрешната култура и възможностите за обучение и развитие ще я запазят. Това показват данните от нов доклад на Brand Finance.

Brand Finance 2024 Employer Brand Index разкрива, че в Япония бъдещите таланти дават приоритет на намирането на роля, която намират за приятна и възнаграждаваща, следвана от конкурентна заплата и възнаграждение. За задържането удоволствието от работата остава от решаващо значение, но значението на заплатите намалява, заменено от стойността на вдъхновяващата визия на компанията.

Кандидатите в Япония смятат Toyota за най-добрата работодателска марка в страната, следвана от Sony и Panasonic.

Други акценти от данните за възприятията на Япония:

  • Пет от десетте най-добри японски работодателски марки идват от секторите на технологиите или електрониката, водени от Sony, която се отличава с предоставянето на приятна и възнаграждаваща работа. Следват Panasonic, Canon, Nintendo и Fujitsu.
  • Марката бира Sapporo постоянно води групата, известна с отличните си заплати и възнаграждения, възможности за обучение и развитие и страхотна вътрешна култура. 
  • Глобалният индекс на меката сила на Brand Finance, публикуван през февруари 2024 г., класира нациите по редица фактори, включително как се възприемат като място за работа. Това изследване установи, че Япония е на 17-то място от 193 нации.

„В допълнение към предоставянето на ценни данни за стратегии за таланти, Brand Finance 2024 Employer Brand Index разкрива възприятията на японски служители и кандидати за конкретни сектори и марки като места за работа. Например, въпреки че Toyota е най-високо оценената автомобилна марка в Япония, само 50% от служителите са съгласни, че Toyota предлага отлични заплати и възнаграждения", коментира Алекс Хей, управляващ директор на Brand Finance Asia Pacific. 

„Въпреки че тази цифра може да изглежда скромна, тя е значително по-висока в сравнение с други водещи японски работодатели в автомобилния сектор. Трябва да се отбележи, че 78% от служителите са съгласни, че Toyota има страхотна репутация като работодател, което е третият най-важен фактор за задържане на таланти. Вероятно тази силна репутация допринася за уважаваната позиция на Toyota като работодателска марка, при която служителите дават приоритет на работата за уважаван работодател, особено когато работят на тежък пазар на труда", добавя Алекс Хей. 

Brand Finance 2024 Employer Brand Index е резултат от проучване на служители на непълно или пълно работно време в 16 държави, които отговарят за марки в сектора на техния настоящ работодател със седалище в страната, в която живеят. Фокусът беше да се открие кои работодателските марки в рамките на техните собствени пазари са оценени най-високо и какви са съображенията, които бъдещите служители имат, когато обмислят дали да кандидатстват за нова роля. Проучването обхваща общо 129 марки в Япония.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ