Норвегия забрани на Facebook и Instagram да проследяват лични данни на потребители за целева реклама
Норвежките власти временно забраниха на Facebook и Instagram да проследяват личните данни на потребителите с цел създаване на целева реклама, съобщава „Politico“.
Норвежкият орган за защита на данните установи, че Facebook и Instagram „събират изключително чувствителна лична информация чрез непрозрачни и натрапчиви методи за наблюдение“. Съгласно разпореждането на агенцията, което влиза в сила през август за период от три месеца, потребителите в кралството няма да виждат персонализирани реклами в социалните медии въз основа на тяхната онлайн активност и геолокация. Facebook и Instagram имат право да показват реклами, но изборът на реклами ще се основава на информацията, която самите потребители са предоставили в секцията „За мен“. При нарушение на предписанието Meta е заплашена от глоба от $99,4 хиляди на ден.
На 4 юли Съдът на Европейския съюз постанови, че Facebook не трябва да предоставя реклами, базирани на интереси, на потребители в Европейския съюз без тяхното съгласие, тъй като използването на тези сайтове на трети страни за рекламни цели противоречи на Общия регламент на ЕС относно защита на личните данни и представлява „злоупотреба с господстващо положение“ на пазара на социални платформи. „Самият факт, че даден потребител посещава сайтове или приложения, които могат да разкрият лична информация, не означава, че той се съгласява да споделя тези данни“, подчертава съдът.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.