Полша прави киберщит срещу Русия и Беларус след фалшиво съобщение за обща мобилизация

Полските власти ще отделят 3 милиарда злоти (около 750 милиона долара) за укрепване на сигурността в киберпространството. Това каза пред репортери министърът на цифровизацията на републиката Кшищоф Гавковски. Поводът за ускореното изграждане е фалшива новина за мобилизация, което хвърли в тревога страната.
„Ще отделим 3 милиарда злоти /750 млн. долара/ за киберщит“, отбеляза министърът на пресконференция, излъчена от TVP Info. По думите му проектът е планиран да бъде изпълен през 2024 г.
Гавковски обърна внимание на зачестилите кибератаки в навечерието на изборите за Европейски парламент на 9 юни. Според него фалшиви съобщения за частична мобилизация са се появили в ресурсите на полската държавна информационна агенция PAP на 31 май в резултат на въвеждане на злонамерен софтуер в компютъра на един от служителите. Министърът отново обвини Москва и Минск в подготовка на киберсаботаж.
На 31 май агенция PAP два пъти публикува съобщение на своя портал и емисия за началото на частичната мобилизация в Полша на 1 юли. В него се твърди, че премиерът Доналд Туск е решил да призове 200 хиляди души в армията. Отделно във фалшивото съобщение пишело, че гражданите на Украйна, живеещи в републиката, не подлежат на мобилизация. Ръководителят на кабинета на министър-председателя Ян Грабец опроверга още тогава публикацията. Ръководителят на Бюрото за национална сигурност Яцек Сивера обясни, че решенията за мобилизация са в прерогативите на президента Анджей Дуда.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Honda обмисля да прехвърли част от производството на автомобили от Мексико и Канада към САЩ
Автомобили |Русия възражда комсомолските школи за политическо образование от Съветския съюз
Политика |България подписа договор за търсене на нефт и газ в блок "Хан Тервел" в Черно море
Енергетика |ЖП линията, която ще възроди транспорта на Южна Италия
ЕС |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

GROHE превръща градината Senato в оазис на „Чистата радост от водата “по време на Milan Design Week 2025


Коментари
Няма въведени кометари.