Русия отказа да разследва самолетната катастрофа с Пригожин по международните правила

Русия отказа да разследва самолетната катастрофа с Пригожин по международните правила

Русия отказа да разследва самолетната катастрофа с Пригожин по международните правила

Русия е информирала бразилския орган за разследване на самолетни катастрофи, че „в момента“ няма да разследва катастрофата със самолета бразилско производство Embraer, при която загина ръководителя на частната армия „Вагнер“ Евгений Пригожин, според международните правила, съобщи бразилската служба, цитирана от Ройтерс.

Пригожин , двама висши членове от неговата наемническа група „Вагнер“ и четирима охранители бяха сред десетимата души, които загинаха, когато Embraer Legacy 600 се разби на север от Москва миналата седмица.

Смъртта на Пригожин дойде два месеца след деня, когато „Вагнер“ организира кратък опит за метеж срещу руското военно ръководство, който представляваше най-голямото предизвикателство за управлението на президента Владимир Путин, откакто той дойде на власт през 1999 г.

Бразилският център за изследване и предотвратяване на аеронавигационни инциденти (CENIPA), в интерес на подобряването на безопасността на въздухоплаването, заяви, че ще се присъедини към водено от Русия разследване, ако бъде поканен и разследването се проведе съгласно международните правила.

Руските авиационни власти не бяха длъжни да кажат „да“ на CENIPA, но някои бивши следователи казаха, че би било добре да го направят, тъй като САЩ и други западни правителства подозират, че Кремъл стои зад катастрофата на 23 август с Embraer Legacy 600 – машина, която е с доказана надеждност.

Кремъл отрича всякакво участие в катастрофата.

Според базираната в Монреал Международна организация за гражданска авиация (ICAO) полетът от Москва с дестинация Санкт Петербург е бил вътрешен, така че не е предмет на международни правила, известни в индустрията с юридическото си наименование „Анекс 13“.

Без задължение за приемане на международни правила

„Те не са задължени, само им е препоръчано да направят това“, каза ръководителят на CENIPA бригаден генерал Марсело Морено пред Ройтерс, след като агенцията изпрати имейл миналата седмица с въпрос дали Русия ще започне такова разследване.

„Но ако кажат, че ще започнат разследването и ще поканят Бразилия, ние ще участваме от разстояние“, добави той.

Консултантът по авиационна безопасност и бивш следовател Джон Кокс каза, че резултатите от вътрешно руско разследване винаги ще бъдат под въпрос без участието на Бразилия - страната, в която е произведен самолетът

CENIPA съобщи в изпратено по имейл становище, че е получил отговора от Комисията за разследване на инциденти към Междудържавната авиационна комисия във вторник, като руските власти са заявили, че засега няма да започнат разследване съгласно Анекс 13.

При разследванията на въздушни катастрофи експертите работят за подобряване на безопасността на въздухоплаването, без да приписват вина, но проучванията често са опетнени от политически интереси.

CENIPA и производителят Embraer искат да предотвратят бъдещи инциденти, но са изправени пред предизвикателства при получаването на информация от разследването поради санкциите срещу Русия и нежеланието на Москва да позволи външно наблюдение.

Около 802 регионални самолета Embraer с 37 до 50 места, построени на същата платформа като самолет Legacy 600, са в експлоатация, което подчертава интереса на Бразилия към разследването.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ