Тайнствен милиардер плаща 10 млн. долара за експедиция към отломките на потъналия „Титаник“

Тайнствен милиардер плаща 10 млн. долара за експедиция към отломките на потъналия „Титаник“

Неизвестен милиардер ще плати 10 милиона долара, за да се спусне до останките на потъналия „Титаник“ в Атлантическия океан. Той ще бъде първият, който ще направи това след трагедията с батискафа Титан през 2023 г. Това съобщи вестник „ New York Post“, позовавайки се на свой източник.

Подробностите за експедицията се пазят в тайна, но се обсъждат в кръгове, заинтересовани от този бизнес.. Тя ще се проведе след няколко седмици, каза източникът на вестника. „Вероятно знаете името му“, отбеляза той.  Събеседникът на New York Post обясни, че не иска да попречи на този милиардер сам да обяви предстоящата си експедиция.

Туристическият батискаф „Титан“ изчезна на 18 юни 2023 г. по време на спускане към океански лайнер, потънал в Северния Атлантик през 1912 г. на дълбочина 3,8 км. Комуникацията с батискафа беше загубена по-малко от два часа след гмуркането му. Четири дни по-късно спасители откриха останките му: батискафът се беше пръснал напълно поради експлозия приминена от налягането. Фрагменти от конструкцията, заедно с предполагаемите останки на екипажа, по-късно бяха извадени на повърхността.

На борда на кораба на американската компания OceanGate Expeditions имаше петима души: нейният основател Стоктън Ръш, ветеранът на дълбоководните изследвания от Франция Пол-Анри Наржоле, британският милиардер и космически турист Хамиш Хардинг, както и пакистанският бизнесмен Шахзада Дауд и синът му Сюлейман.

През септември 2024 г. в Съединените щати се проведе съдебно заседание по делото за катастрофата. Още в първите дни на разследването станаха известни неочаквани подробности за трагедията в Северния Атлантик. Така, според бреговата охрана, през 2021 г. са регистрирани 70 проблема с оборудването на устройството, които са изисквали ремонт, а през 2022 г. - още 48.  Според бившия технически директор на OceanGate Тони Нисен, със Стоктън Ръш е било много трудно да се работи, тъй като е бързал със сроковете на проекта, опитвал се е да съкрати финансирането, а също така постоянно е правил промени в определени задачи.

Освен това на изслушванията беше посочено, че през 2018 г., по време на тест на батискафа, устройството е било ударено от мълния, която е могла да повреди корпуса и в крайна сметка вероятно е довела до трагедията няколко години по-късно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ