В Париж също гласуват, но за бъдещето на електрическите скутери

В Париж също гласуват, но за бъдещето на електрическите скутери

В Париж също гласуват, но за бъдещето на електрическите скутери

Парижани  гласуват днес за бъдещето електрическите скутери под наем във френската столица, предава „Дойче веле“.

Кметът Ан Идалго обяви гласуването през януари, като тя го описа като „обществена консултация“, вместо да използва думата референдум, за разрешаване на въпроса със спорните транспортни средства преди Олимпиадата през 2024 г., на която Париж е домакин.

Идалго, която е поддръжникът на колоезденето, се обяви в подкрепа на забраната, наричайки електрическите скутери „източник на напрежение и безпокойство“. Тя обаче обеща да уважи резултата от гласуването.

Операторите възлагат надеждите си на младежта

Около 1,6 милиона души имат право на глас, включително резиденти от ЕС, които не са френски граждани. Очакванията са избирателната активност да бъде ниска, като това вероятно ще бъде от полза за лагера, който подкрепя забраната. В същото време поддръжниците на електрическите скутери опитват да насърчат младите да отидат да гласуват.

Трите компании, които са оператори на електрическите скутери в града - Lime, Dott и Tier, казаха, че са транспортирали близо 2 млн. души миналата година, от които 71% са били на възраст под 35 години.

Те предлагат безплатни двупосочни пътувания в неделя за потребителите, които искат да гласуват. Компаниите също са платили на влиятелни лица в социалните мрежи, за да подкрепят каузата им.

Електрическите скутери са популярни и сред многобройните туристи на френската столица, но те не могат да гласуват и всъщност са голяма част от причината някои хора да искат забрана.

Какъв е дебатът за електрическите скутери?

Критиците казват, че туристите често не знаят как да се справят с градския трафик или не спазват правилата, карайки по тротоари и използвайки един скутер за двама души.

„Редовно, всъщност почти през цялото време, виждам туристи, които ги карат по двойки, и хора, които не знаят какво правят и не контролират скутера“, коментира парижанинът Рафаел Сикат пред Асошиейтед прес.

Министърът на транспорта Клемент Бон, който каза, че би подкрепил оставането на електрическите скутери в Париж, ако бъдат въведени повече правила, обясни, че електрическите скутери са заменили до едно на всеки пет пътувания, които иначе биха били извършени с превозни средства, генериращи емисии.

Но критиците отбелязват, че батериите имат очаквана продължителност на живот от около три години и повечето пътувания, които заместват електрическите скутери, ще бъдат направени пеша или с обществен транспорт.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ