Възход на зеленото мислене
Потребителите в цял свят стават все по-грамотни по отношение на това да живеят екологично. Те търсят при покупките си повече стоки и услуги с намалена вреда за околната среда като коли и продукти в енергийния и технологичния сектор в сравнение с миналата година.
Това сочи проучването “2011 Image Power Global Green Brands Study”, публикувано преди броени дни.
Изследването се провежда за шеста, поредна година. В него участват 9000 души в 8 големи икономики: САЩ, Великобритания, Китай, Бразилия, Австралия, Франция, Германия и Индия. Извършва се от компаниите Cohn & Wolfe, Landor Associates и Penn Schoen Berland, част от глобалния лидер в рекламата и маркетинг услугите WPP. Негов партньор е Esty Environmental Partners – консултантска компания в областта на зелените корпоративни стратегии.
Според данните, зелените продукти за домакинството и бързооборотните стоки в големите магазини бележат най-високо ниво на адаптация към потребителското мислене в подкрепа на екологията.
„По-рано в проучването питахме потребителите какви зелени продукти търсят и те посочваха продукти, които бяха по-близо до тях – такива, които можеха да сложат върху тялото си или пък за хранене”, обяснява Тъс Майер, един от шефовете в Landor Associates, Сан Франциско. „Сега кръгозорът им се разширява”, казва той. Според него потребителите в глобален план наистина стават по-мъдри в действията си относно вредите за природата. „Ако погледнете първото изследване, в него имаше марки, които бяха там, само защото логото им беше зелено. Днес, ако погледнем в топ пет на марките специално в САЩ, потребителите са станали способни да различат тези, които са били стабилно зелени от рождението си”, отбелязва Майер. (Специално за САЩ списъкът с първите 10 най-разпознавани и предпочитани зелени марки включва Seventh Generation, Whole Foods, Tom's of Maine, Burt's Bees, Trader Joe's, следвани от Walt Disney, S.C. Johnson, Dove и Apple, Starbucks и на 10. място Microsoft.)
С възхода на икономиката в развитите страни през последната година ръст бележи и екологията. Пример за това е Германия, сочи още проучването. В глобален мащаб потребителите са по-загрижени за околната среда на планетата в сравнение с миналата година. По-голяма част от тях вярват, че планетата се движи в неправилна и вредна за нея екологична посока. Същевременно тревогите за използването на енергията и производството на опасни за природата химикали е нараснала в половината от изследваните страни – Китай, Франция, Германия и Великобритания. Там хората отбелязват употребата на енергията като един от водещите въпроси, които ги тревожат. Другата половина от анкетираните отбелязват климатичните промени като този въпрос, както и използването на химикали, отрови и тежки метали.
На въпроса кои индустрии се справят най-добре в опазването на околната среда 18% от американците и 20% от австралийците твърдят, че това е енергийния сектор. За разлика от тях, 19% от германците, 22% от индийците, 33% от китайците и 22 на сто от бразилците мислят, че най-добре се справя технологичния сектор,
Поне една трета от участниците в изследването са убедени, че е важно една компания да има зелени практики, въпреки че все още отбелязват, че най-важни за бизнеса са качеството на продуктите, добрата стойност, сигурността и потребителското обслужване. Като цяло хората казват, че планират да купуват повече зелени автомобили, технологии и продукти от енергийния сектор в предстоящата година.
AdvertisingAge
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.