Какво мисли поколението Y за технологиите

Какво мисли поколението Y за технологиите

Какво е отношението на представителите на поколението Y към технологиите и тяхната роля им в настоящето и бъдещето? Отговор на тези въпроси потърси корпорацията Intel в мащабно проучване, обхванало 12 хил. души на възраст 18-24 години от 7 страни в света - Бразилия, Китай, Франция, Индонезия, Италия, Япония и САЩ.

Резултатите се оказали доста противоречиви.

Въпреки наложеното мнение, че технологичната грамотност е втора природа за младите, много от тях откриват и „тъмни” страни в техно прогреса.

Те признават позитивната роля на технологиите в съвременния живота. Но и смятат, че масовото им навлизане в ежедневието може да дехуманизира хората, да ги направи по-затворени и безчувствени, показват резултатите от мащабното проучване.

86%  от анкетираните са убедени, че иновациитеи правят живота по-лесен. 69% смятат, че технологиите им помагат в личните отношения. 36% дори искат технологиите “да знаят повече за нас и личните ни предпочитания”.

Анкетираните също така се надяват иновациите да са от полза за подобряване на качеството на образованието (57% от респондентите), на транспорта (52%) и на здравеопазването (49%). Младите не възразяват срещу събирането на информация на анонимна основа за техните покупки (53%), историята на посещавани от тях сайтове(48%), банкова информация (34%) и др.

Паралелно с всичко това 59% от запитаните смятат, че обществото е прекалено зависимо от технологиите, а 61% са на мнение, че има опасност технологиите да дехуманизират хората.

 63% се опасяват, че в бъдеще иновациите могат да доведат до намаляване на работните места.

 “На пръв поглед, сякаш поколението Y се отнася доста хладно към новите технологии”, коментира Женевиева Бел, антрополог и ръководител на изследователското подразделение Interaction and Experience Research, Intel. "Мисля, че това би било твърде едностранчиво определение, реалността е малко по-сложна. Младите хора биха искали технологиите да направят нещо повече за тях, те искат индивидуален подход. Длъжни сме да се вслушаме в това желание и да създаваме технологии, които да могат да се адаптират към личните потребности – това е тяхното бъдеще.”, допълва тя.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ