Парадоксалният успех на Краля на папараците

Парадоксалният успех на Краля на папараците

Австралийският град  Джилонг избра Дарин Лайънс за свой кмет. Бившият ръководител на скандално известната фотоагенция „Big Pictures”, който е по-известен като Краля на папараците, събра 30 на сто от гласовете на 130 хиляди избиратели. Той спечели подкрепата им с кампания, наречена от медиите „цирково шоу на странностите”, отбелязва порталът The Age.

Кралят на папараците стана легендарен, след като в началото на 90-те години на миналия век основа във Великобритания своята агенция за снимки на знаменитости. „Big Pictures” влезе в историята с мрачна страница – тя разпространи много от последните снимки на трагично загиналата принцеса Даяна.

„Мечтата ми беше да стана милионер до 30-годишната си възраст”, споделя Лайънс пред The Weekly Review. „Спечелих много и загубих много. Животът ми е като влакче в лунапарк – независимо дали това ми харесва, или не. Умея да се чувствам толкова успял в сърцето и ума си дори само с 20 цента в джоба, колкото и с десетки милиони. Парите могат да ти купят някои хубави неща, но, ако трябва да бъда честен, след известно време стават доста незначителни.”

Мечтите му за величие започват рано. На 12-годишна възраст залепва снимка на сребърно Lamborghini пред ученическото си бюро, за да се вдъхновява. По-късно основава редица барове, хотели, ресторанти и нощни клубове в Джилонг. Големият успех обаче идва с фотографската агенция.

„Big Pictures взимаше между 250 хил. и 1 млн. долара за снимка”, разказва той. Първият успех на агенцията идва, когато Лайънс продава на таблоида „Нюз ъф дъ уърлд” снимка, доказваща извънбрачната афера на Дейвид Бекъм с асистентката му Ребека Лус. Последващите скандални фоторазкрития, много от които – направени със собствената му камера, му спечелват прякора „Крал на папараците”. Той поддържа този имидж с ярката си персона с боядисана в розово или синьо коса и крещящи, често разголени дрехи. Фотографиите на умиращата принцеса Даяна засилват неговата известност, но му създават и много врагове. До 2012 г. агенцията му натрупва дългове от 1,7 млн. лири и в крайна сметка фалира.

Изграденият имидж обаче явно допада на австралийските му съграждани. Те ентусиазирано замениха предишния си кмет – вярващ християнин и твърд противник на алкохола, с 48-годишния наперен собственик на нощни клубове. Австралийските медии обясниха успеха на любимеца си така : „Историята му е приказка за амбицията, следването на големите мечти, постоянството, здравата работа и липсата на резерви. Най-важното обаче е, че това е човек, доказал способността си непрекъснато да се променя и да доказва на онези, които се съмняват в него, че грешат. За мнозина фрапантното му поведение е срамно. Други обаче се възхищават на неговата гордост, патриотизъм и умение да излиза винаги на върха.” Достатъчно ли е това за трансформацията на един папараци в сериозен политик? Съвременна Австралия отговори „Да”.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ