Парадоксалният успех на Краля на папараците

Парадоксалният успех на Краля на папараците

Австралийският град  Джилонг избра Дарин Лайънс за свой кмет. Бившият ръководител на скандално известната фотоагенция „Big Pictures”, който е по-известен като Краля на папараците, събра 30 на сто от гласовете на 130 хиляди избиратели. Той спечели подкрепата им с кампания, наречена от медиите „цирково шоу на странностите”, отбелязва порталът The Age.

Кралят на папараците стана легендарен, след като в началото на 90-те години на миналия век основа във Великобритания своята агенция за снимки на знаменитости. „Big Pictures” влезе в историята с мрачна страница – тя разпространи много от последните снимки на трагично загиналата принцеса Даяна.

„Мечтата ми беше да стана милионер до 30-годишната си възраст”, споделя Лайънс пред The Weekly Review. „Спечелих много и загубих много. Животът ми е като влакче в лунапарк – независимо дали това ми харесва, или не. Умея да се чувствам толкова успял в сърцето и ума си дори само с 20 цента в джоба, колкото и с десетки милиони. Парите могат да ти купят някои хубави неща, но, ако трябва да бъда честен, след известно време стават доста незначителни.”

Мечтите му за величие започват рано. На 12-годишна възраст залепва снимка на сребърно Lamborghini пред ученическото си бюро, за да се вдъхновява. По-късно основава редица барове, хотели, ресторанти и нощни клубове в Джилонг. Големият успех обаче идва с фотографската агенция.

„Big Pictures взимаше между 250 хил. и 1 млн. долара за снимка”, разказва той. Първият успех на агенцията идва, когато Лайънс продава на таблоида „Нюз ъф дъ уърлд” снимка, доказваща извънбрачната афера на Дейвид Бекъм с асистентката му Ребека Лус. Последващите скандални фоторазкрития, много от които – направени със собствената му камера, му спечелват прякора „Крал на папараците”. Той поддържа този имидж с ярката си персона с боядисана в розово или синьо коса и крещящи, често разголени дрехи. Фотографиите на умиращата принцеса Даяна засилват неговата известност, но му създават и много врагове. До 2012 г. агенцията му натрупва дългове от 1,7 млн. лири и в крайна сметка фалира.

Изграденият имидж обаче явно допада на австралийските му съграждани. Те ентусиазирано замениха предишния си кмет – вярващ християнин и твърд противник на алкохола, с 48-годишния наперен собственик на нощни клубове. Австралийските медии обясниха успеха на любимеца си така : „Историята му е приказка за амбицията, следването на големите мечти, постоянството, здравата работа и липсата на резерви. Най-важното обаче е, че това е човек, доказал способността си непрекъснато да се променя и да доказва на онези, които се съмняват в него, че грешат. За мнозина фрапантното му поведение е срамно. Други обаче се възхищават на неговата гордост, патриотизъм и умение да излиза винаги на върха.” Достатъчно ли е това за трансформацията на един папараци в сериозен политик? Съвременна Австралия отговори „Да”.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Костадин Ангелов одобри идеята социалните мрежи да са забранени за деца под 15 години
Проф. Ива Христова: Грипът вече е тук, COVID също се завръща
Криза в коалицията: Борисов призова за преформатиране на правителството (ОБЗОР)
Temu удвоява печалбите си от ЕС, въпреки че фирмата има само осем служители
Ултрабогатите заменят луксозните стоки с услуги и преживявания
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките