Северна Корея започна церемонията по погребението на Ким Чен Ир


Северна Корея започна двудневната церемония по погребението на покойния лидер Ким Чен-Ир с огромно шествие в столицата Пхенян, предава BBC. Кадри на националната телевизия показват десетки хиляди войници, който скланят глави пред гигантски портрет на Ким, върху лимузина, която се движи бавно по улицата. Неговият наследник, третият му син Ким Чен-Ун, се приближи до катафалката, която държавната телевизия показа. Ким Чен Ир почина от сърдечен удар на 17 декември, на 69 години.

Наблюдатели очакват церемонията да задмине по пищност и военна мощ, тази която отбеляза смъртта на бащата на Ким, Ким Ир Сен през 1994 г. Ким Чен-Ун, който се смята, че ще наследи властта - беше показан да плаче край на катафалката в снежните столица на Корея. Той бе придружен от чичо си Сон Чанк Тек, който се очаква да бъде ключов играч, когато по-младият Ким консолидира властта.

Ри Йонг-Хо, главен главнокомандващ на армията, съпроводи катафалката, докато тя пътува през строени редици войски. Телевизията отново показа тълпи от плачещи опечалени.

Политическите експерти наблюдават строго линията на двудневното погребението, за да видят кои длъжностни лица ще са на видни позиции оттук нататък.

Отдолу може да видите кадри от подготовката за церемониалното погребение на Ким Чен Ир:

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Братя Карни превръщат колиба в империя от пицарии със заем от 600 долара
Зеленски отхвърли идеята на Путин за среща в Москва и го покани в Киев
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
Tesla предлага възнаграждение от 1 трилион долара на Мъск. Ще го одобрят ли акционерите?
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка