Тайван скърби за загиналите в самолетната катастрофа

48 са загиналите във вчерашната авиокатастрофа на самолета на TransAsia, който не успя да кацне аварийно на летището в окръг Пенгу, Тайван и катастрофира. Това сочи последна официална информация на тайванските власти. Страната скърби за инцидента, който е един от най-лошите в авиационната й история.
На борда е имало 58 души. Десетима са оцелели и лекуват травмите си, настанени в болници. Двама от загиналите са френски граждани, останалите са тайванци. Екипът на авиокомпанията е бил от четирима души – всички те са загинали, съобщава Би Би Си.
Представител на TransAsia заяви, че пилотът на самолета, който два пъти не успя да извърши аварийно кацане и се вряза в жилищен квартал на Пенгу, е имал 22 години опит. Помощник-пилотът обаче е имал само две. Не е ясно кой от двамата е управлявал машината по време на кацането. Води се разследване.
Близки и роднини на загиналите се придвижват към Пенгу. Някои от тях посетиха мястото на инцидента. Транспортният министър на страната и други държавни лица от авиацията също отидоха на мястото на инцидента. Катастрофиралият самолет ATR-72 бе предназначен за регионални пътнически полети. Авиокомпанията извършва най-вече такива.
Петима местни жители са били ранени в Пенгу, когато машината се е врязала в населената зона. За щастие няма загинали хора на земята. Пострадалите са прегледани в болница. Официални лица в Тайван коментираха, че видимостта по време на катастрофата е била 1600 метра и се е вписвала в допустимите стандарти за кацане, въпреки че по същото време е имало силна буря. Местни медии първоначално съобщиха, че вина за катастрофата най-вероятно има тайфунът "Матмо", който премина през територията на Тайван през деня. Фийби Лу – представител на авиокомпанията, коментира пред агенция АП, че TransAsia очаква тайфунът да е причинил инцидента, но все още не може да го заяви със сигурност, преди да са излезли официалните резултати от разследването.
Транспортният министър на Тайван зададе въпроса защо е било позволено на самолета да излети при наличието на приближаващ тайфун. „Много хора питат защо самолетът е излетял в тайфунни условия... по мое разбиране метеорологичните данни са показали, че отговарят на изискванията за авиационна безопасност“, подчерта той.
TransAsia е частна авиокомпания, която лети в Тайван и от страната към Северна и Югоизточна Азия. Тя потвърди, че ще обезщети близките на загиналите за смъртта на хората. Това е най-лошата й авиокатастрофа откакто е създадена през 1951 г. като първа частна тайванска авиолиния.
За последните 13 години случаят е осмият инцидент със самолет на TransAsia, като 6 от тях са именно със самолети ATR-72.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Компанията на Уорън Бъфет купува за 10 млрд. долара нефтения бизнес на Occidental Petroleum
Компании |Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство
Икономика | Advertorial |Политическите коментари на идеята на Борисов за закриване на ДАИ
Политика |САЩ разрешиха на южнокорейски компании да използват визи B-1 за инвестиционни проекти
Свят |Австралия предлага на Великобритания и съюзниците си достъп до своите редкоземни елементи
Бизнес |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Федералното правителството на САЩ спря работа
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.