Бизнес БРОЙ /// Мениджър 09/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Туризъм в еврозоната
Примери като Хърватия и Естония показват, че преходът може да е гладък, ако има добра комуникация, прозрачни правила, строг контрол върху цените и разбиране на бизнеса
Туризъм в еврозоната

Примери като Хърватия и Естония показват, че преходът може да е гладък, ако има добра комуникация, прозрачни правила, строг контрол върху цените и разбиране на бизнеса


Влизането на България в еврозоната е след няколко месеца и носи сериозни структурни промени както в макроикономиката, така и на микрониво. Какво може да направи туристическият сектор, за да се възползва от новите условия, в които ще работи, и да избегне потенциалните рискове?
Ползите
Когато говорим за пари, често говорим и за доверие. Еврото събира под общ знаменател много различни икономики, което е предизвикателство, но определено и шанс за развитие. За България преходът към еврозоната е повече от валутна смяна – това е културен и управленски преход, особено ключов за секторите, които работят с директни клиенти с усещания и преживявания.
За туриста от Австрия или Германия например плащането в евро не е просто удобство – то е психологическа бариера по-малко. Няма нужда от обмяна, няма страх от измамни курсове, няма неприятни изненади на ПОС терминала. Влизането в еврозоната елиминира една от най-големите фрустрации на чуждестранните гости. А доверието може да се изплаща с по-дълги престои, повече директни резервации, по-малко зависимости от агрегатори като световните онлайн туристически агенции. Очаква се увеличение на туристопотоците от държавите в еврозоната. Туроператорите ...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
еврозона
туризъм в България
конкурентоспособност
инфлация и цени
дигитализация
маркетинг и комуникация
Константин Занков