25 години сигурност

Като водеща животозастрахователна компания в страната се стремим да бъдем пример за подражание, споделя Анита Кирилова, генерален мениджър на „МетЛайф България“

Автор:

Венцислав Савов

Снимки:

Александър Николов

25 години сигурност

25 години сигурност

Като водеща животозастрахователна компания в страната се стремим да бъдем пример за подражание, споделя Анита Кирилова, генерален мениджър на „МетЛайф България“

25 години сигурност
quotes

Кои постижения бихте откроили през първите 25 години от присъствието на „МетЛайф“ в България и какви цели си поставяте за следващите 25 години до пълния юбилей?

През първите 25 години на „МетЛайф“ в България постигнахме значителни успехи, които ни позволиха да се утвърдим като водеща животозастрахователна компания на пазара. Успяхме да предложим широка гама от услуги, насочени както към индивидуални, така и към корпоративни клиенти, които отговарят на разнообразните им нужди и им осигуряват финансова сигурност и спокойствие. „МетЛайф“ стана първата животозастрахователна компания в България, която въведе дигитален процес за анализ на клиентските потребности, създаване на персонализирани предложения и подаване на заявления за застраховане.

Компанията ни винаги е била ангажирана с опазването на околната среда и подкрепата на социални каузи. През годините сме реализирали множество инициативи и проекти, които допринесоха за благосъстоянието на нашата общност. Подкрепяме децата с програми за финансова грамотност и предприемачество, с дарителски акции и каузи в полза на тяхното развитие. Включваме се в проекти и инициираме такива за опазване на природата, залесяване и почистване, като непрестанно оптимизираме процесите и начина си на работа, за да постигнем въглеродна неутралност.

Един от най-големите ни успехи е, че запазихме стабилност и сигурност дори по време на най-големите кризи през последните 25 години – финансовата от 2008 г. и пандемията от Ковид-19. Въпреки трудностите останахме верни на обещанията си към клиентите, като изплащахме обезщетения от първия ден и продължавахме да предоставяме висококачествени услуги. Това ни позволи да запазим доверието им и да укрепим пазарните си позиции. През изминалите години изградихме изключителна дистрибуционна структура, която ни дава възможност да предложим нашите услуги на все по-широк кръг от хора. Въпреки успехите пред нас има още много предизвикателства и възможности за развитие през следващите години. Ще работим усилено за разширяване на присъствието ни на българския пазар, запазване на съществуващите и привличане на нови клиенти, като поставяме техните нужди в центъра на всичко, което правим.

Насочваме поглед към установяване и разширяване на партньорства с банкови, други финансови и нефинансови организации, за да увеличим достъпа до нашите продукти и да създадем добавена стойност за партньорите ни. Ще продължим да инвестираме в разработването и внедряването на нови технологии, за да подобрим услугите си, да дадем възможности за самообслужване и да улесним взаимодействието с клиентите ни. Освен това ще продължим да интегрираме екологични, социални и управленски критерии в нашите бизнес модели и да подкрепяме инициативи, допринасящи за устойчивото развитие на общността. 

Как адаптирате продуктите на „МетЛайф България“ към нарастващото очакване на клиентите за персонализирани и инвестиционно-ориентирани застраховки?

Разбираме, че клиентите ни търсят все по-персонализирани, комплексни решения за защита и проявяват засилен интерес към инвестиционно-ориентирани застрахователни продукти. За да отговорим на тези нужди, използваме модерни технологии и анализ на данни. Разчитаме и на професионалната ни мрежа от застрахователни консултанти, които внимателно проучват и отговарят на променящите се потребности на клиентите.

Предлагаме продукти, които могат да се адаптират според индивидуалните нужди – от различни покрития и срокове до инвестиционни опции, съобразени с финансовите цели и рисковия профил на всеки клиент. Пример за тази гъвкавост са предприетите стъпки за увеличаване на възрастта, при която може да се сключи застраховка. Инвестираме и в разработването на онлайн платформи и мобилни приложения, за да улесним управлението на застрахователните полици.

Така клиентите получават лесен и бърз достъп до информация за застраховките и инвестициите си, както и възможност да правят промени по всяко време и от всяко място. Осигуряваме и достъп до професионални консултанти, които да помогнат на клиентите да изберат най-подходящите застрахователни и инвестиционни решения. Вярваме, че тези стъпки ще ни помогнат да запазим доверието на клиентите си и да останем водеща животозастрахователна компания в България.

Подкрепяте инициативи за финансова грамотност и образование. Какво мотивира екипа ви да отделя време и средства за социална отговорност?

В „МетЛайф България“ вярваме, че социалната отговорност е неразделна част от нашата корпоративна култура и мисия. По своята същност животозастраховането е бизнес, посветен на грижата за хората, а грижата за обществото и природата е логичното продължение на тази мисия. Убедени сме, че като подкрепяме инициативи за финансова грамотност и образование, допринасяме за по-доброто бъдеще на всички. Така изпълняваме своя дълг към обществото и помагаме на хората да постигнат финансова независимост и стабилност. Като водеща животозастрахователна компания в България се стремим да бъдем пример за подражание. Подкрепата на социално отговорни инициативи демонстрира нашата ангажираност към обществото и вдъхновява други компании да последват този пример.

Кой е големият тренд в застрахователния сектор, който следите и към който адаптирате бизнес модела на „МетЛайф“ у нас?

Една от водещите тенденции в застрахователния сектор, която наблюдаваме и към която адаптираме бизнес модела си, е дигитализацията. Дигитализацията променя начина, по който взаимодействаме с клиентите и предлагаме продуктите си. Технологичните промени водят до по-голямо удобство, по-качествени съвети и по-широк застрахователен обхват. За да отговорим на тези промени, предоставяме на нашите агенти и брокери модерни технологии за разясняване на продуктите, генериране на оферти в реално време, електронни подписи и разнообразни начини на плащане.

Българският пазар има значителен потенциал за растеж в областта на животозастраховането, особено чрез партньорства с банки и други финансови и нефинансови организации. „МетЛайф“ поставя развитието на партньорства като основен приоритет през следващите години, за да достигнем до по-широка аудитория и да осигурим финансовата защита, от която всички се нуждаем. 

Анита Кирилова ръководи „МетЛайф България“ от 2022 г. С 20-годишен опит в компанията, тя успешно развива дистрибуционни канали и реализира проекти за автоматизация и дигитализация. Носител е на наградата на Women in Sales Awards (WISA) – The Best Woman Sales Director in Europe за 2015 г. Има две MBA програми от Vienna University и University of Minnesota, както и магистърска степен по история от СУ „Св. Климент Охридски“.

„МетЛайф България“ е част от глобалната животозастрахователна компания MetLife, която има над 150 години опит в животозастрахователни услуги. В България вече 25 години „МетЛайф“ предлага широка гама от животозастрахователни продукти и решения, насочени към индивидуални и корпоративни клиенти.