Business Signature БРОЙ /// Мениджър 12/24
25 години сигурност
Като водеща животозастрахователна компания в страната се стремим да бъдем пример за подражание, споделя Анита Кирилова, генерален мениджър на „МетЛайф България“
25 години сигурност
Като водеща животозастрахователна компания в страната се стремим да бъдем пример за подражание, споделя Анита Кирилова, генерален мениджър на „МетЛайф България“
Кои постижения бихте откроили през първите 25 години от присъствието на „МетЛайф“ в България и какви цели си поставяте за следващите 25 години до пълния юбилей?
През първите 25 години на „МетЛайф“ в България постигнахме значителни успехи, които ни позволиха да се утвърдим като водеща животозастрахователна компания на пазара. Успяхме да предложим широка гама от услуги, насочени както към индивидуални, така и към корпоративни клиенти, които отговарят на разнообразните им нужди и им осигуряват финансова сигурност и спокойствие. „МетЛайф“ стана първата животозастрахователна компания в България, която въведе дигитален процес за анализ на клиентските потребности, създаване на персонализирани предложения и подаване на заявления за застраховане.
Компанията ни винаги е била ангажирана с опазването на околната среда и подкрепата на социални каузи. През годините сме реализирали множество инициативи и проекти, които допринесоха за благосъстоянието на нашата общност. Подкрепяме децата с програми за финансова грамотност и предприемачество, с дарителски акции и каузи в полза на тяхното развитие. Включваме се в проекти и инициираме такива за опазване на природата, залесяване и почистване, като непрестанно оптимизираме процесите и начина си на работа, за да постигнем въглеродна неутралност.
Един от най-големите ни успехи е, че запазихме стабилност и сигурност дори по време на най-големите кризи през последните 25 години – финансовата от 2008 г. и пандемията от Ковид-19. Въпреки трудностите останахме верни на обещанията си към клиентите, като изплащахме обезщетения от първия ден и продължавахме да предоставяме висококачествени услуги. Това ни позволи да запазим доверието им и да укрепим пазарните си позиции. През изминалите години изградихме изключителна дистрибуционна структура, която ни дава възможност да предложим нашите услуги на все по-широк кръг от хора. Въпреки успехите пред нас има още много предизвикателства и възможности за развитие през следващите години. Ще работим усилено за разширяване на присъствието ни на българския пазар, запазване на съществуващите и привличане на нови клиенти, като поставяме техните нужди в центъра на всичко, което правим.
Насочваме поглед към установяване и разширяване на партньорства с банкови, други финансови и нефинансови организации, за да увеличим достъпа до нашите продукти и да създадем добавена стойност за партньорите ни. Ще продължим да инвестираме в разработването и внедряването на нови технологии, за да подобрим услугите си, да дадем възможности за самообслужване и да улесним взаимодействието с клиентите ни. Освен това ще продължим да интегрираме екологични, социални и управленски критерии в нашите бизнес модели и да подкрепяме инициативи, допринасящи за устойчивото развитие на общността.
Как адаптирате продуктите на „МетЛайф България“ към нарастващото очакване на клиентите за персонализирани и инвестиционно-ориентирани застраховки?
Разбираме, че клиентите ни търсят все по-персонализирани, комплексни решения за защита и проявяват засилен интерес към инвестиционно-ориентирани застрахователни продукти. За да отговорим на тези нужди, използваме модерни технологии и анализ на данни. Разчитаме и на професионалната ни мрежа от застрахователни консултанти, които внимателно проучват и отговарят на променящите се потребности на клиентите.
Предлагаме продукти, които могат да се адаптират според индивидуалните нужди – от различни покрития и срокове до инвестиционни опции, съобразени с финансовите цели и рисковия профил на всеки клиент. Пример за тази гъвкавост са предприетите стъпки за увеличаване на възрастта, при която може да се сключи застраховка. Инвестираме и в разработването на онлайн платформи и мобилни приложения, за да улесним управлението на застрахователните полици.
Така клиентите получават лесен и бърз достъп до информация за застраховките и инвестициите си, както и възможност да правят промени по всяко време и от всяко място. Осигуряваме и достъп до професионални консултанти, които да помогнат на клиентите да изберат най-подходящите застрахователни и инвестиционни решения. Вярваме, че тези стъпки ще ни помогнат да запазим доверието на клиентите си и да останем водеща животозастрахователна компания в България.
Подкрепяте инициативи за финансова грамотност и образование. Какво мотивира екипа ви да отделя време и средства за социална отговорност?
В „МетЛайф България“ вярваме, че социалната отговорност е неразделна част от нашата корпоративна култура и мисия. По своята същност животозастраховането е бизнес, посветен на грижата за хората, а грижата за обществото и природата е логичното продължение на тази мисия. Убедени сме, че като подкрепяме инициативи за финансова грамотност и образование, допринасяме за по-доброто бъдеще на всички. Така изпълняваме своя дълг към обществото и помагаме на хората да постигнат финансова независимост и стабилност. Като водеща животозастрахователна компания в България се стремим да бъдем пример за подражание. Подкрепата на социално отговорни инициативи демонстрира нашата ангажираност към обществото и вдъхновява други компании да последват този пример.
Кой е големият тренд в застрахователния сектор, който следите и към който адаптирате бизнес модела на „МетЛайф“ у нас?
Една от водещите тенденции в застрахователния сектор, която наблюдаваме и към която адаптираме бизнес модела си, е дигитализацията. Дигитализацията променя начина, по който взаимодействаме с клиентите и предлагаме продуктите си. Технологичните промени водят до по-голямо удобство, по-качествени съвети и по-широк застрахователен обхват. За да отговорим на тези промени, предоставяме на нашите агенти и брокери модерни технологии за разясняване на продуктите, генериране на оферти в реално време, електронни подписи и разнообразни начини на плащане.
Българският пазар има значителен потенциал за растеж в областта на животозастраховането, особено чрез партньорства с банки и други финансови и нефинансови организации. „МетЛайф“ поставя развитието на партньорства като основен приоритет през следващите години, за да достигнем до по-широка аудитория и да осигурим финансовата защита, от която всички се нуждаем.
Анита Кирилова ръководи „МетЛайф България“ от 2022 г. С 20-годишен опит в компанията, тя успешно развива дистрибуционни канали и реализира проекти за автоматизация и дигитализация. Носител е на наградата на Women in Sales Awards (WISA) – The Best Woman Sales Director in Europe за 2015 г. Има две MBA програми от Vienna University и University of Minnesota, както и магистърска степен по история от СУ „Св. Климент Охридски“.
„МетЛайф България“ е част от глобалната животозастрахователна компания MetLife, която има над 150 години опит в животозастрахователни услуги. В България вече 25 години „МетЛайф“ предлага широка гама от животозастрахователни продукти и решения, насочени към индивидуални и корпоративни клиенти.
|
Ключови думи
Метлайф
застраховане
застрахователен сектор
иновации в застраховането